Get In Touch

1 Moo 6 Rangsit-Nakhon Nayok Road (Klong 14), Bungsan, Ongkarak, Nakhon Nayok 26120, Thailand.

เลขที่ 1 หมู่ 6 ถ.รังสิตนครนายก คลอง 14 ต.บึงศาล อ.องค์รักษ์ จ.นครนายก 26120

(+66) 0 3734 9933 - 5
(+66) 0 3734 9936
contact@stic.ac.th

See our Location

Job Opportunities

    First Name / ชื่อ:

    Last Name / นามสกุล:

    Email / อีเมล:

    Telephone / เบอร์โทรศัพท์:

    Subject / หัวข้อ:

    Message / ข้อความ:

    Apply
    สมัคร

    Impressive service based on customer focus

    August 7, 2013   |   Phitsanu Thepthong   |   Faculty of Business Administration News,

    Impressive service based on customer focus

    do home 1

    Impressive service based on customer focus (Customer Centric) done by Dr. Malee Dhammasiri and Aj. Thungthong Chatchaivet of the Faculty of Business Administration, St Teresa International University.    

                From Academic service to staffs of Do Home Company about impressive service based on customer focus on March 2013, the conclusion of important knowledge is

                Customer service principle that service provider must focus on 3 aspects as follows:

    1. Listen. Must listen to the need of customers.
    2. Acknowledge. Must know what the customer wants.
    3. Take action. Implement according to the need of customers.

    Using words that express the manners create the impression, polite speaking, clam, not taking the bait and service mind.

    Finally, if you cannot solve the problem, the administrator must be responsible for empowerment and closing interaction positively.

        do home 2  

                                       การบริการที่ประทับใจเน้นลูกค้าเป็นสำคัญ (Customer  Focus)

    ดร.มาลี  ธรรมศิริ

    อาจารย์ ถุงทอง  ฉัตรชัยเวร

    อาจารย์ ภัทรนฤน  ฉัตรชัยเวช

                    จากการให้บริการวิชาการแก่พนักงาน บริษัท Do  Home   เรื่อง การบริการที่ประทับใจ เน้นลูกค้าเป็นสำคัญ  สรุปประเด็นความรู้ที่สำคัญ คือ

                    หลักการดูแลลูกค้า  เป็นสิ่งสำคัญที่ผู้ให้บริการต้องยึดหลัก 3 ประการ คือ

    1.Listen ต้องรับฟังความต้องการของลูกค้าก่อน

    2.Acknowledge                 ต้องรับทราบว่าลูกค้าต้องการอะไร

    3.Take  action                    ดำเนินการตามความต้องการของลูกค้า

                    สิ่งสำคัญการใช้คำพูด  มรรยาทที่แสดงออกต้องนุ่มนวลให้เกิดความประทับใจ พูดจาสุภาพ มีความนิ่ง ไม่โต้ตอบ (not taking a bait) มีจิตในบริการ  (Service  mind)  

                    สุดท้ายถ้าไม่สามารถแก้ปัญหาได้  ผู้บริหารต้องมีความรับผิดชอบ  Empowerment    และ    Clossing  interaction  Positively

       do home 3