Quality Standards 1.1 Curricular/Program of Students Standards

Quality Standards 1.1 Curricular/Program of Students Standards

Quality Standards 1.1              Curricular/Program of Students Standards

Quality Standards Type                –

Description

          The assessment criteria mentioned above are in accordance with the Standard Criteria for Higher Education Curriculum of 2005 and the Thai Qualifications Framework for Higher Education of 2009. If new relevant standard criteria are announced, then the assessment criteria based on these indicators will be subject to the most recent version of standard criteria.

Assessment Results of Quality Standards 1.1 

          Defined as “pass” or “not pass”. If the curriculum does not pass one or more of the criteria, then it does not meet the standard criteria, and the result is “not pass” (the score is zero).

Documentary Evidence Required in Addition to Documentation for Each Quality Standards
1.Curriculum (program of studies) booklet with acknowledgement stamp from the Office of the Higher Education Commission
2.Cover letter acknowledging the curriculum from the Office of the Higher Education Commission (if available)
3.If a curriculum has not yet been acknowledged, then provide the cover letter written when submitting it to the Office of the Higher Education Commission, or the letter from OHEC returning the curriculum, together with minutes of the institutional council meeting that approved/endorsed the curriculum.

Operational Result

Bachelor Degree Program

Assessment Criteria Program Qualification Operational Result Evidence
1. Number of Full-Time Program InstructorsNot less than 5 persons, cannot be full-time program instructors in more than one
curriculum, must work throughout the time that
curriculum is offered
2. Qualifications of Full-Time Program Instructors– คุณวุฒิระดับปริญญาโทหรือเทียบเท่า หรือดำรงตำแหน่งทางวิชาการไม่ต่ำกว่าผู้ช่วยศาสตราจารย์ ในสาขาที่ตรงหรือสัมพันธ์กับสาขาวิชาที่เปิดสอน



– มีผลงานทางวิชาการอย่างน้อย 1 รายการในรอบ 5 ปีย้อนหลัง
อาจารย์ประจำหลักสูตรเป็นอาจารย์ชุดเดียวกับอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร 1. ผศ. อารีนาฏ แก้วแววน้อย

2. ผศ. กาญจนา คูวัฒนศิริ

3. Ms. Emelyn Galon

4. Dr. Grace Calugan Bangasan

5. Mr. Dario Mando
3. Qualifications of Instructors Responsible for a
Curriculum/Program of Studies
– คุณวุฒิระดับปริญญาโทหรือเทียบเท่า หรือดำรงตำแหน่งทางวิชาการไม่ต่ำกว่าผู้ช่วยศาสตราจารย์ ในสาขาที่ตรงหรือสัมพันธ์กับสาขาวิชาที่เปิดสอน
– มีผลงานทางวิชาการอย่างน้อย 1 รายการในรอบ 5 ปีย้อนหลัง
– ไม่จำกัดจำนวนและประจำได้มากกว่าหนึ่งหลักสูตร
มีอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร 5 คน โดยมีคุณวุฒิปริญาเอก 1 คน และคุณวุฒิปริญญาโท 4 คน แต่ละคนมีผลงานทางวิชาการอย่างน้อย 1 เรื่องในรอบ 5 ปีย้อนหลัง 1. ผศ. อารีนาฏ แก้วแววน้อย

2. ผศ. กาญจนา คูวัฒนศิริ

3. Ms. Emelyn Galon

4. Dr. Grace Calugan Bangasan

5. Mr. Dario Mando
4. Qualifications of Teaching Instructors· อาจารย์ประจำ
– คุณวุฒิระดับปริญญาโทหรือเทียบเท่า หรือดำรงตำแหน่งทางวิชาการไม่ต่ำกว่าผู้ช่วยศาสตราจารย์ ในสาขาวิชานั้น หรือสาขาวิชาที่สัมพันธ์กัน หรือสาขาวิชาของรายวิชาที่สอน
– หากเป็นอาจารย์ผู้สอนก่อนเกณฑ์นี้ประกาศใช้ อนุโลมคุณวุฒิระดับปริญญาตรีได้

· อาจารย์พิเศษ
– คุณวุฒิระดับปริญญาโท หรือคุณวุฒิปริญญาตรีหรือเทียบเท่า และ
– มีประสบการณ์ทำงานที่เกี่ยวข้องกับวิชาที่สอนไม่น้อยกว่า 6 ปี
– ทั้งนี้ มีชั่วโมงสอนไม่เกินร้อยละ 50 ของรายวิชา โดยมีอาจารย์ประจำเป็นผู้รับผิดชอบรายวิชานั้น
อาจารย์ผู้สอนเป็นอาจารย์ชุดเดียวกับอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร

ไม่มีอาจารย์ผู้สอนที่เป็นอาจารย์พิเศษ
1. ผศ. อารีนาฏ แก้วแววน้อย

2. ผศ. กาญจนา คูวัฒนศิริ

3. Ms. Emelyn Galon

4. Dr. Grace Calugan Bangasan

5. Mr. Dario Mando
10. Specified Period of Time Within Which Curriculum Must Be
Revised
– ต้องไม่เกิน 5 ปี ตามรอบระยะเวลาของหลักสูตร หรืออย่างน้อยทุกๆ 5 ปีหลักสูตรศึกษาศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาอังกฤษ (4ปี) (หลักสูตรภาษาอังกฤษ/หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2562) เป็นหลักสูตรปรับปรุง ได้รับการรับรองจาก สกอ. เมื่อวันที่ 12 ธันวาคม พ.ศ. 2562 TQF2
Self-AssessmentScore
1.1Pass

Leave a Reply