General Information

Graduate Diploma Program in Teaching Profession (Revised Curriculum 2018)

Full-Time Program Instructors

No.From TQF22020
1ผศ. ดร. พูลสุข กิจรัตน์กร ผศ. ดร. พูลสุข กิจรัตน์กร
2รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ
3ดร. อรวรรณ จันทร์ชลอ ดร. อรวรรณ จันทร์ชลอ
4รศ. ดร. จิรศักดิ์ สุรังคพิพรรธณ์ผศ.นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร
5รศ. ดร. พะยอม วงศ์สารศรีดร. รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์

Instructors Responsible for a Curriculum/Program of Studies.

No.From TQF22020
1ผศ. ดร. พูลสุข กิจรัตน์กร ผศ. ดร. พูลสุข กิจรัตน์กร
2รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ
3ดร. อรวรรณ จันทร์ชลอ ดร. อรวรรณ จันทร์ชลอ
4รศ. ดร. จิรศักดิ์ สุรังคพิพรรธณ์ผศ.นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร
5รศ. ดร. พะยอม วงศ์สารศรีดร. รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์

Teaching instructors

No.Name of Teaching instructors
1ผศ. ดร. พูลสุข กิจรัตน์กร
2รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ
3ดร. อรวรรณ จันทร์ชลอ
4ผศ.นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร
5ดร. รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์

Instructing Location

St Theresa International College

1 moo 6, Rangsit-Nakhon Nayok Road (Klong 14), Bung San Subdistrict, Ongkharak District, Nakhon Nayok 26120

Operational results from last academic year 2019

StandardQuality IndicatorsAssessment ResultsAssessment Level
Component 1Regulatory Standards Pass
Component 2Graduates 4.51Very Good
Component 3Students 3.46Good
Component 4Instructors 4.67Very Good
Component 5Curriculum, Learning Management and Learning Support Resources 4.25Very Good
Overall Average Score4.17Very Good

Note IF Score>4 = “Very Good” , Score>3 = “Good” , Score>2 =”Fair” and Score>=0 = “Need Improve”

Strengths, Weaknesses, Way to Reinforce Strengths, and Ways to Resolve (Weaknesses) and Suggested Improvements (Last year 2019)

Strengths

1. อาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรมีคุณวุฒิตรงกับสาขาวิชา ตำแหน่งวิชาการ
2. อาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรมีผลงานนวัตกรรมทางวิชาการที่นำไปสู่การพัฒนาการเรียนการสอนที่หลากหลาย
3. มีผลการดำเนินงานตามตัวบ่งชี้ของผลสัมฤทธิ์ของหลักสูตรทุกข้อ
4. มีการพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนที่หลากหลายและเป็นรูปธรรมมากขึ้น เช่น 1)RBIS, Work Integrated Learning(WIL), Online learning, Outcome Evaluation that focused on learning Outcomes, E-Portfolios Assessment.

Weaknesses

1. ควรส่งเสริมให้นักศึกษาผลิตผลงานทางวิชาการของนักศึกษาให้มากขึ้น และควรนับผลงานวิจัยและพัฒนา งานโครงงานที่สร้างสรรค์ที่ได้รับมอบหมายแต่ละวิชาด้วย

Leave a Reply