Quality Standards 5.3 Learner Assessment

Quality Standards 5.3 Learner Assessment

Quality Standards 5.3              Learner Assessment

Quality Standards Type          Process

Quality Standards Description:

     There are 3 main purposes of learner assessment. The first is to provide useful data/ information to improve the instructor’s teaching, which leads to improvements in student learning (assessment for learning).The second purpose of assessment allows students to evaluate their own progress, and use the results to develop new study methods that lead to learning (assessment as learning). The third purpose is to assess expected curricular learning outcomes (assessment of learning). Most assessment is used for the last purpose, which is focused on providing data regarding student learning achievements. Learning and teaching management should encourage assessment for the first two aims as well. Thus, appropriate assessment systems must place importance on creating assessment criteria, assessment methods, quality assessment tools, and grading methodologies that aptly reflect learning outcomes. Supervision is necessary to bring about authentic assessment, use of a variety of assessment methods, assessment results that reflect ability to operate in the real world, and feedback which enables students to resolve their weaknesses and reinforce their strengths. Such assessment results will reflect students’ actual abilities. Graduate programs must give priority to establishing quality systems to assess theses and independent study projects.

     When reporting operations for this indicator, describe processes or show operational results covering at least the following issues:

              5.3.1 Assessment of learning outcomes according  to the Thai Qualifications Framework of Higher Education and learners outcomes 3 aspects

              5.3.2 Verification of assessment of student learning outcomes

              5.3.3 Regulate the assessment of teaching management and curriculum assessment (TQF 5,TQF 6 and TQF 7)

              5.3.4 Assessment of these projects in graduate programs (Master and Doctoral Degree)

Assessment Criteria

0 – No system
– No mechanism
– No concept of overseeing, tracking, and improving
– No information or evidence
1 – A system and mechanisms are in place
– System and mechanisms are not put into practice, implemented
2 – A system and mechanisms are in place
– The system and mechanisms are put into practice, implemented
– The process is assessed
– There are no improvement/developments integrated into the process
3 – A system and mechanisms are in place
– The system and mechanisms are put into practice, implemented
– The process is assessed
– There are improvement/ developments integrated into the process from assessment results
4 – A system and mechanisms are in place
– The system and mechanisms are put into practice, implemented
– The process is assessed
– There are improvement/ developments integrated into the process from assessment results
– There are concrete results from the improvements that can be clearly seen
5 – A system and mechanisms are in place
– The system and mechanisms are put into practice, implemented
– The process is assessed
– There are improvement/developments integrated into the process from assessment results
– There are concrete results from the improvements that can be clearly seen
– There are good practice with support evidence, assessment committee can clearly explain why these are good practice

Operational Result

5.3.1 Assessment of learning outcomes according  to the Thai Qualifications Framework of Higher Education and learners outcomes 3 aspects

         P ผู้บริหารคณะมีการกำหนดนโยบายและ กำหนดแนวทางการจัดการเรียนรู้โดยเน้นความสอดคล้องกับ ELO ตาม มคอ.2 อย่างเคร่งครัด โดยการประชุมก่อนดำเนินการเขียน มคอ.3 ทุกรายวิชา

        D มีการจัดประชุมชี้แจงคณาจารย์ มีการวิเคราะห์หลักสูตร โดยคณาจารย์ทุกท่านที่มีรายวิชาสอนต้องเตรียมแผนการสอนรายวิชาที่ ดำเนินการจากการวิเคราะห์ ELO ของหลักสูตรถ่ายทอดลงมาใน มคอ.3 ให้มีความสอดคล้อง ทั้งวัตถุประสงค์  เนื้อหา  กิจกรรม  สื่อเทคโน  และการวัดและประเมินผล  โดย ในทุกวิชาเน้นการสอน เชิงรุกที่ บูรณาการ การใช้เทคโนโลยี ตอบสนอง ELO ครบท้ง 6 ประเด็น

        C กระบวนการตรวจสอบมีการ ทวนสอบระดับรายวิชาตาม มคอ 3 ทุกรายวิชา และ ระดับหลักสูตรมีการทวนสอบ ไม่ต่ำกว่า 1ใน 4 ของรายวิชาทั้งหมดทั้งหลักสูตรเพื่อไม่ให้มีความผิดพลาด ในการจัดการเรียนรู้ตาม ELO ตาม มคอ.2

       A การกำกับติดตาม ตามระบบของวิทยาลัยโดย ระบบ มคอ.5  และการรายงานการประเมินหลักสูตรตาม มคอ.7 โดย SAR ระดับหลักสูตร  

5.3.2 Verification of assessment of student learning outcomes

           การกำกับติดตาม ตามระบบของวิทยาลัยโดย ระบบ มคอ.5  และการรายงานการประเมินหลักสูตรตาม มคอ.7 โดย SAR ระดับหลักสูตร  มีการ ทวนสอบระดับรายวิชาตาม มคอ 3 ทุกรายวิชา และ ระดับหลักสูตรมีการทวนสอบ ไม่ต่ำกว่า 1ใน 4 ของรายวิชาทั้งหมดของหลักสูตร

5.3.3 Regulate the assessment of teaching management and curriculum assessment (TQF 5,TQF 6 and TQF 7)

           วิทยาลัยมีระบบการกำกับติดตามโดยโปรแกรมการติดตาม มคอ.3 ทุกรายวิชา ก่อนเปิดเทอม    มคอ. 5 ทุกกลุ่มเรียนหลังสอบ final   และ การรายงาน มคอ.7 ประจำปีก่อน ประเมินคุณภาพภายใน

5.3.4 Assessment of these projects in graduate programs (Master and Doctoral Degree)

N/A

Evidence

5.3.1.1System and Mechanism
Self-AssessmentScore
5.33

Leave a Reply