Quality Standards 1.1 Curricular/Program of Students Standards
Quality Standards 1.1 Curricular/Program of Students Standards
Quality Standards Type –
Description
The assessment criteria mentioned above are in accordance with the Standard Criteria for Higher Education Curriculum of 2005 and the Thai Qualifications Framework for Higher Education of 2009. If new relevant standard criteria are announced, then the assessment criteria based on these indicators will be subject to the most recent version of standard criteria.
Assessment Results of Quality Standards 1.1
Defined as “pass” or “not pass”. If the curriculum does not pass one or more of the criteria, then it does not meet the standard criteria, and the result is “not pass” (the score is zero).
Documentary Evidence Required in Addition to Documentation for Each Quality Standards
1.Curriculum (program of studies) booklet with acknowledgement stamp from the Office of the Higher Education Commission
2.Cover letter acknowledging the curriculum from the Office of the Higher Education Commission (if available)
3.If a curriculum has not yet been acknowledged, then provide the cover letter written when submitting it to the Office of the Higher Education Commission, or the letter from OHEC returning the curriculum, together with minutes of the institutional council meeting that approved/endorsed the curriculum.
Operational Result
Graduate Diploma Program
Assessment Criteria | Program Qualification | Operational Result | Evidence |
1. Number of Full-Time Program Instructors | – Not less than 3 persons – Cannot be Instructors Responsible for Program/Curriculum more than one curriculum – Must work throughout the time that curriculum is offered | มีอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรจำนวน 5 คน และเป็นอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรเพียงหลักสูตรเดียว ดังนี้ 1. ดร. อรรณพ โพธิสุข 2. ดร. มณเฑียร ชมดอกไม้ 3. รศ. ดร. บัญชา พนเจริญสวัสดิ์ 4. รศ. ดร. สุพักตร์ พิบูลย์ 5. ผศ. ดร. สวนา พรพัฒน์กุล | 1. TQF 2 2. OHEC 08 |
2. Qualifications of Full-Time Program Instructors | – At least 3 instructors not less than doctoral degree or equivalent, or with rank of Associate Professor or higher in field of study – having at least three Academic Outputs within 5 years, including the year of assessment, and at least one output is Research Paper | อาจารย์ประจำหลักสูตรเป็นอาจารย์ชุดเดียวกับอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร | 1. ดร. อรรณพ โพธิสุข 2. ดร. มณเฑียร ชมดอกไม้ 3. ผศ. ดร. อุบล ธเนศชัยคุปต์ 4. รศ. ดร. สุพักตร์ พิบูลย์ 5. ผศ. ดร. สวนา พรพัฒน์กุล |
3. Qualifications of Instructors Responsible for a Curriculum/Program of Studies | – At least not less than Master degree or equivalent – Having at least three Academic Outputs within last 5 years, including the year of assessment, and at least one output is Research Paper | มีอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร 5 คน โดยมีคุณวุฒิปริญาเอกทั้ง 5 คน แต่ละคนมีผลงานทางวิชาการอย่างน้อย 3 เรื่องในรอบ 5 ปีย้อนหลัง | 1. ดร. อรรณพ โพธิสุข 2. ดร. มณเฑียร ชมดอกไม้ 3. ผศ. ดร. อุบล ธเนศชัยคุปต์ 4. รศ. ดร. สุพักตร์ พิบูลย์ 5. ผศ. ดร. สวนา พรพัฒน์กุล |
4. Qualifications of Teaching Instructors | – Full-time Teaching instructor with masters degree or equivalent in that field of study or related field of study – Has teaching experiences – Having at least one Academic Output within last 5 years | อาจารย์ผู้สอนเป็นอาจารย์ชุดเดียวกับอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร | 1. ดร. อรรณพ โพธิสุข 2. ดร. มณเฑียร ชมดอกไม้ 3. ผศ. ดร. อุบล ธเนศชัยคุปต์ 4. รศ. ดร. สุพักตร์ พิบูลย์ 5. ผศ. ดร. สวนา พรพัฒน์กุล |
10. Specified Period of Time Within Which Curriculum Must Be Revised | – Must not exceed 5 years (Revision must be completed and approved/endorsed by the university/institutional council so the curriculum may be used in the 6th year | หลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิต สาขาวิชาชีพครู (หลักสูตรภาษาอังกฤษ/หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2561) เป็นหลักสูตรปรับปรุง ได้รับการรับรองจากสกอ. เมื่อวันที่ 13 มิถุนายน พ.ศ. 2561 | TQF 2 |
Self-Assessment | Score |
1.1 | Pass |