Quality Standards 4.2 Quality of Instructors
Quality Standards 4.2 Quality of Instructors
Quality Standards Type Outcome
Quality Standards Description:
Instructors responsible for the curriculum/program of study must manage the curriculum according to the system and mechanism for management and instructor improvement and development to produce empirical results that can be seen from qualified and quality instructors that are suitable for the curriculum/program and quality academic outputs.
Quality of instructors responsible for the curriculum/program of study result from well defined recruitment and appointment system, and instructor management and improvement and development system. Therefore directed degree qualification instructors, holding doctoral degree instructors, holding academic ranks instructors, and instructors with good quality academic outputs are in the curriculum/program appropriately.
Assessment criteria
Curriculum management performance that showed the quality of instructors will be based on:
Indicator 4.2.1 Instructor Qualifications which are classified into 3 sub-indicators:
4.2.1-1 Directed degree qualification instructors,
4.2.1-2 Holding doctoral degree instructors, and
4.2.1-3 Holding academic ranks instructors.
Indicator 4.2.2 Instructors Academic Outputs.
4.2.1 Instructor Qualifications
4.2.1 Instructor Qualifications
4.2.1-1 Curricular/Program of Studies Direct/Related Degree Qualification
Calculation Formula
1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who has direct degree qualification = (X / 5)*100 = Y
2) Received score = (Y / 100)*5
– 100% of instructors responsible curriculum/program of study who has direct degree qualification = 5 mark
4.2.1-2 Holding Doctoral Degrees
แปลงค่าร้อยละของอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรที่มีคุณวุฒิปริญญาเอก เป็นคะแนนระหว่าง 0-5 โดยกำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาตรี เท่ากับ ร้อยละ 20 และ กำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาโท เท่ากับ ร้อยละ 60
Calculation Formula
1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold doctoral degrees = (X / 5)*100 = Y
2) Received score = (Y / 20)*5
– 20% of instructors responsible curriculum/program of study who hold doctoral degrees = 5 mark
หมายเหตุ
คุณวุฒิปริญญาเอกหมายถึง ระดับคุณวุฒิที่ได้รับปริญญาเอก หรือคุณวุฒิที่เทียบเท่าปริญญาเอก ตามหลักเกณฑ์การพิจารณาคุณวุฒิของกระทรวงศึกษาธิการ กรณีที่มีการปรับวุฒิการศึกษา ให้นับการปรับวุฒิการศึกษา ภายในปีการศึกษาที่รับการประเมิน
4.2.1-3 Holding Academic Ranks
แปลงค่าร้อยละของอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรที่ดำรงตำแหน่งทางวิชาการ เป็นคะแนนระหว่าง 0-5 โดยกำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาตรี เท่ากับ ร้อยละ 60 และ กำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาโท เท่ากับ ร้อยละ 80
Calculation Formula
1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold academic ranks = (X / 5)*100 = Y
2) Received score = (Y / 60)*5
– 60% of instructors responsible curriculum/program of study who hold academic ranks = 5 mark
4.2.2 Faculty Members Academic Productivity (Weighted Sum of Academic Productivity)
4.2.2 Faculty Members Academic Productivity (Weighted Sum of Academic Productivity)
Assessment criteria
Convert percentage of academic outputs of the instructor responsible for the curriculum to a score between 0-5, with 20 percent or more of academic outputs equal score 5 (Bachelor Degree Level) and 40 percent or more of academic outputs equal score 5 (Master Degree Level and Graduate Diploma Level) .
Calculation Formula
– Bachelor degree level (20% of academic outputs = 5 marks)
1.Percentage of weighted sum of academic outputs = (X/5)*100 = Y
2.Received score = (Y / 20)*5
– Master degree and Graduate Diploma level (40% of academic outputs = 5 marks)
1.Percentage of weighted sum of academic outputs = (X/5)*100 = Y
2.Received score = (Y / 40)*5 = 5
Notes
1.Publications and works of instructors will be counted from the date of publication in national or international journals. Not counting from the date of acceptance.
2.Published articles must be in document or electronics full paper format.
3.Research outputs of instructors published in the assessment year are all counted.
4.Published articles can be weighted according to the quality of academic works as indicated in the table below.
Quality Levels of Academic Outputs
Weight | Quality Level |
0.20 | – A full research/academic article published in proceedings of a national conference |
0.40 |
–
A full research/academic article published in the proceedings of an
international conference. – Output that was registered as a petty patent |
0.60 | – A research/academic article that is published in an academic journal listed in Group 2 of the TCI database |
0.80 | – A research/academic article that is published in an academic journal listed in Group 1 of the TCI database. |
1.00 |
–
A research/academic article published in an international academic journal
that is listed in an international database in the Civil Service Commission
on Institutions of Higher Education Announcement, or the OHEC Regulations
Regarding Criteria to Appraise Journals that Disseminate Academic Output of
2013. – Output that was registered as a patent – Academic service to society that has passed assessment for requesting academic rank – Research granted by a national department/organization – Discovery of new plant/animal species that has been registered – Textbook/books or translated books that has passed assessment for requesting academic rank – Textbook/book translated books that has passed assessment criteria for requesting academic rank, but has not been used in an academic rank request – A research/academic article that is citeded in a national academic journal listed in Group 1 of the TCI database or in an international journal listed in international database according to the Civil Service Commission on Institutions of Higher Education Announcement. |
Operational Result
4.2.1 Instructor Qualifications
4.2.1-1 Curricular/Program of Studies Direct/Related Degree Qualification
No. 1 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.พูลสุข กิจรัตน์ภร
- Educational backgrounds
Degree | Major | Institution | Year |
Bachelor | สังคมศึกษา-ภาษาอังกฤษ | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย | 2513 |
Master | การมัธยมศึกษา | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย | 2516 |
Doctor | Curriculum and Instruction | Brigham Young University, U.S.A. | 2528 |
- Academic Works
Title | Name of Journal | Index | Year |
Listening Ability and Initiative and Creative Ideas of Primary 1 Student by Using Story Telling Activity | Human Resource Management & Organizational Behavior eJournal Vol 8, Issue 13, April 04, 2017 pp 1-5 | SSRN | 2559 |
Competency to Develop an Instructional Model Which Emphasizes the Abilities in Solving the Problems of the Teachers in the Scholarship Project of the Promotion of Science and Mathematics Talented Teachers (PSMT) | Anthropology of Education eJournal Vol 2, Issue 62, May 10, 2017 pp 1-5 | SSRN | 2559 |
Educational Leadership and Managing PM2.5 Dust Crisis in Bangkok, Thailand | Environmental Anthropology eJournal Vol 4, Issue 21, March 11, 2019 pp 1-5 | SSRN | 2561 |
Management Ability in Discovery Museum Tourism Case Study on Pak Phli Museum, the Phuan People, Nakhon Nayok, Thailand | St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 70-79 | TCI2 | 2563 |
No. 2 รองศาสตราจารย์วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ
- Educational backgrounds
Degree | Major | Institution | Year |
Bachelor | วิทยาศาสตร์ | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย | 2516 |
Master | Elementary Education | Bemidji State University, U.S.A. | 2530 |
- Academic Works
Title | Name of Journal | Index | Year |
Relationship of Ability in Project Implementation that Applied Sufficiency Economy Philosophy with the Development of High Order Thinking Skill of Graduate Diploma in Teaching Profession of St. Theresa International College | Anthropology of Education eJournal Vol 3, Issue 1, January 08, 2018 pp1-6 | SSRN | 2560 |
Physics Problem Solving Ability and Analytical Thinking Ability of Eleventh Grade Students by Applying 7E Learning Cycle Model. | Anthropology of Education eJournal Vol 3, Issue 5, January 12, 2018 pp 1-5 | SSRN | 2560 |
The application of STEM in education management for employment (Career Academies) in Thailand | Solid State Technology Volume: 64 Issue: 2 Publication Year: 2021 pp 6268-6275 | SCOPUS | 2563 |
Factors Affecting English Self-Efficacy According to the CEFR of Students at St Theresa International College, Thailand | Journal of Positive School Psychology, 6(4), 9796 (May. 2022) | SCOPUS | 2564 |
The Success in the Quality Culture Development of Thai Higher Education Institutions | Psychology and Education, 58(7), 6854-6864 (Jul. 2021) | SCOPUS | 2564 |
No. 3 ดร.นงนุช สุวรรณะรุจิ
- Educational backgrounds
Degree | Major | Institution | Year |
Bachelor | การบริหารการศึกษา | มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ ประเทศไทย | 2559 |
Master | การบริหารการศึกษา | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย | 2549 |
Doctor | วิทยาศาสตร์ | วิทยาลัยครูนครราชสีมา ประเทศไทย | 2526 |
- Academic Works
Title | Name of Journal | Index | Year |
Developing the Role of Thailand’s Educational Administrators in the 21st Century of Administration Changes | Anthropology of Education eJournal Vol 3, Issue 26, March 07, 2018 pp 1-6 | SSRN | 2560 |
The Stem Education Management and the Learning in the 21st Century of Secondary School Students in Thailand | Change Management & Organizational Behavior eJournal Vol 9, Issue 7, March 13, 2018 pp 1-3 | SSRN | 2560 |
Correlation between the Management of Necessary Learning Skills in the 21st Century and the Learning Skills of the Secondary School Students in Thailand | Stakeholder Management & Stakeholder Responsibilities eJournal Vol 7, Issue 5, March 14, 2018 pp 1-6 | SSRN | 2560 |
Research and Development of a Research Base Learning Model (RBL) In Teaching Students of the Faculty of Education St. Theresa International College | St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 194-209 | TCI2 | 2563 |
No. 4 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ นาวาตรี ดร.พงศ์เทพ จิระโร
- Educational backgrounds
Degree | Major | Institution | Year |
Bachelor | ศศ.บ. (บริหารการศึกษา) | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช ประเทศไทย | 2535 |
Bachelor | วท.บ. (สุขศึกษา) | วิทยาลัยครูบ้าน สมเด็จเจ้าพระยา ประเทศไทย | 2534 |
Bachelor | ศศ.บ. (การวัดและประเมินผลการศึกษา) | มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช ประเทศไทย | 2538 |
Bachelor | พย.บ. | มหาวิทยาลัยมหิดล ประเทศไทย | 2542 |
Master | ค.ม. (การวัดและประเมินผลการศึกษา) | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย | 2539 |
Doctoral | ค.ด. (การวัดและประเมินผลการศึกษา) | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย | 2546 |
- Academic Works
Title | Name of Journal | Index | Year |
Correlation between Lunch Project Management and the Nutrition Condition of the Primary School Children in Tak Province, Thailand | Sociology of Education eJournal Vol 2, Issue 4, January 08, 2019 pp 1-4 | SSRN | 2561 |
Correlation between Empowering the Leader of Elderly Community and the Elders’ Quality of Life in Sanunrak Municipality, Pathumthani, Thailand | Applied & Practicing Anthropology eJournal Vol 4, Issue 6, January 18, 2019 pp 1-6 | SSRN | 2561 |
Correlation between Channels of Perceiving the Information and the Characteristic of Perception about the PM 2.5 Pollution in Bangkok, Thailand | Information Systems: Behavioral & Social Methods eJournal Vol 11, Issue 15, March 29, 2019 pp 1-5 | SSRN | 2561 |
การพัฒนารูปแบบการดำเนินการชุมชนการเรียนรู้ทางวิชาชีพให้เป็นงานวิจัย (PLC to R) ของครูในสถานศึกษาระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานในภูมิภาคตะวันออก (The Development of Professional Learning Community to Research (PLC to R) The Models for Teacher in Basic Education School in the Thai Eastern Region) | วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 135-152 RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 135-152 (Jan.-Dec. 2021) | TCI 2 | 2564 |
การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยการสอนด้วยหนังสือนิทานคุณธรรม The Development of Reading Comprehension Skills for Ggrade-5 students using Moral book Stories. | วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 95-102. RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 95-102. (Jan.-Dec. 2021) | TCI 2 | 2564 |
การศึกษาพฤติกรรมการ บูรณาการเศรษฐกิจพอเพียงมาใช้ในการดำเนินชีวิตในการประกอบวิชาชีพของครู สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต 2 The study of Integration Behavior sufficiency Economy to be used in the Life and Professional Practice of Teachers under the Secondary Educational Service Are Office 2 | วารสาร มจร อุบลปริทรรศน์, 7(2), …. Journal of MCU Ubon Review, 7(2), … (May.-Aug 2022) | TCI 2 | 2564 |
การพัฒนาระบบพี่เลี้ยงการวิจัยของอาจารย์ในสถาบันอุดมศึกษาในภูมิภาคตะวันออกของไทย Research Mentoring System Development for Faculty Members in Thailand Eastern Region Higher Education Institutions | วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยนอร์ท กรุงเทพ, 11(1), … Academic Journal of North, 11(1), … (Jan.-Jun. 2022) | TCI 2 | 2564 |
No. 5 ดร.รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์
- Educational backgrounds
Degree | Major | Institution | Year |
Bachelor | ศศ.บ.(ปรัชญา) | วิทยาลัยแสงธรรม | 2531 |
Bachelor | ศศ.บ.(เทววิทยา) | วิทยาลัยแสงธรรม | 2534 |
Master | ร.ป.ม.(รัฐประศาสนศาสตร์) | สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประเทศไทย | 2544 |
Doctoral | กศ.ด.(การบริหารการศึกษา) | มหาวิทยาลัยนเรศวร ประเทศไทย | 2556 |
- Academic Works
Title | Name of Journal | Index | Year |
รูปแบบการสร้างสมรรถนะการประเมินของผู้บริหารมหาวิทยาลัยระดับต้น:ประยุกต์ใช้แนวคิดชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพ | วารสารปัญญาภิวัฒน์ ปีที่ 12 ฉบับที่ 1 มกราคม-เมษายน 2563 หน้า 221-233 | TCI 1 | 2562 |
การพัฒนารูปแบบการประเมินคุณภาพงานวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนของนักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู คณะศึกษาศาสตร์ สถาบันการพลศึกษาโดยการวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วม | วารสารวิชาการ สถาบันการพลศึกษา ปีที่ 11 ฉบับที่ 2 พฤษภาคม-สิงหาคม 2562 หน้า 47-62 | TCI 2 | 2562 |
การพัฒนามาตรฐานการปฏิบัติงานของครูโรงเรียนขนาดเล็ก สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษา | วารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 32 ฉบับที่ 112 ตุลาคม-ธันวาคม 2562 หน้า 109-116 | TCI 2 | 2562 |
การประเมินหลักสูตรพลศึกษาชั้นสูง วิทยาลัยพลศึกษาโดยการบูรณาการโมเดลการประเมินตามบริบทสาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาว | วารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 32 ฉบับที่ 112 ตุลาคม-ธันวาคม 2562 หน้า 101-108 | TCI 2 | 2562 |
การพัฒนามาตรฐานการวัดผลของครูประถมศึกษา | วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ ปีที่ 12 ฉบับที่ 1 หน้า 161-174 | TCI 2 | 2562 |
ปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อการบริหารงานวิชาการของโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาในภาคตะวันออก | วารสารชุมชนวิจัย มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา ปีที่ 14 ฉบับที่ 1 มกราคม-เมษายน 2563 | TCI 1 | 2562 |
Assessment of the Graduate Diploma in Teaching Profession Curriculum St Theresa International College, Nakhon Nayok , Thailand | St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.1 January-June 2020 pp 188-210 | TCI 2 | 2562 |
Three Types of Educational Research: Comparison and Contrast | St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.1 January-June 2020 pp 231-251 | TCI 2 | 2562 |
การวิจัยกำกับ ติดตาม และประเมินผล การจัดกิจกรรมพัฒนาวิชาชีพแบบชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพ (PLC) ของเครือข่ายทางการศึกษาที่รับเงินทุนอุดหนุนกิจกรรมพัฒนาวิชาชีพของคุรุสภา : กรณีศึกษาภูมิภาคตะวันออก | วารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา ปีที่ 31 ฉบับที่ 3 กันยายน-ธันวาคม 2563 เลขหน้า 12-26 | TCI 2 | 2563 |
Research and Development of a Research Base Learning Model (RBL) In Teaching Students of the Faculty of Education St. Theresa International College | St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 194-209 | TCI 2 | 2563 |
การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงยืนยันทักษะชีวิตของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จังหวัดชลบุรี | วารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 33 ฉบับที่ 117 มกราคม-มีนาคม 2564 หน้า 73-79 | TCI 2 | 2563 |
โมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของปัจจัยที่ส่งผลต่อภาวะหมดไฟในการทำงานของครู | วารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 33 ฉบับที่ 117 มกราคม-มีนาคม 2564 หน้า 90-96 | TCI 2 | 2563 |
ปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อประสิทธิผลในการประกันคุณภาพภายในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต33 | วารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 33 ฉบับที่ 117 มกราคม-มีนาคม 2564 หน้า 103-112 | TCI 2 | 2563 |
Management Ability in Discovery Museum Tourism Case Study on Pak Phli Museum, the Phuan People, Nakhon Nayok, Thailand | St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 70-79 | TCI 2 | 2563 |
Applying The STEM Education To Develop A Curriculum For The Children’s Day CareTeachers Of Early Childhood Education In Thailand | Solid State Technology Volume: 63 Issue: 6 Publication Year: 2020 pp 16013-16025 | SCOPUS | 2563 |
Factors Analysis For The Values In The Teaching Profession Of Thailand | Solid State Technology Vol. 64 No. 1 (2021) pp 1862 – 1866 | SCOPUS | 2563 |
กลยุทธ์การบริหารการศึกษาหลักสูตรเรียนร่วมอาชีวศึกษา และมัธยมศึกษาตอนปลาย (ทวิศึกษา) ของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดอาชีวศึกษาภาคใต้ | วารสารมหาจุฬานาครทรรศน์ ปีที่ 8 ฉบับที่ 2 เดือนกุมภาพันธ์ 2564 หน้า 441-452 | TCI 2 | 2563 |
การศึกษาสมรรถนะด้านการจัดการเรียนการสอนของนักศึกษาครุศาสตร์ศึกษาศาสตร์ | วารสารดุษฎีบัณฑิตทางสังคมศาสตร์ ปีที่ 10 ฉบับที่ 2 (พฤษภาคม – สิงหาคม 2563) หน้า 393-405 | TCI 2 | 2563 |
การพัฒนาตัวบ่งชี้องค์การแห่งนวัตกรรมการศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน | วารสารวิจัยรำไพพรรณี ปีที่ 14 ฉบับที่ 2 เดือนพฤษภาคม – สิงหาคม 2563หน้า 77-89 | TCI 2 | 2563 |
The application of STEM in education management for employment (Career Academies) in Thailand | Solid State Technology Volume: 64 Issue: 2 Publication Year: 2021 pp 6268-6275 | SCOPUS | 2563 |
………..Calculation………..
1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who has direct degree qualification = (5 / 5)*100 = 100
2) Received score = (100 / 100)*5 = 5
Self-Assessment | Score |
4.2.1-1 | 5 |
4.2.1-2 Holding Doctoral Degrees
No. | Name of the Lecturer | Degree |
1 | ผศ.ดร. พูลสุข กิจรัตน์ภร | Curriculum and Instruction Brigham Young University, U.S.A. |
2 | ดร.นงนุช สุวรรณะรุจิ | กศ.ด. (การบริหารหารศึกษา) มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ |
3 | ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร | ค.ด.(การวัดและประเมินผลการศึกษา) จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
4 | ดร. รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์ | กศ.ด.(การบริหารการศึกษา) มหาวิทยาลัยนเรศวร |
………..Calculation………..
1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold doctoral degrees = (4/ 5)*100 = 80
2) Received score = (80 / 20)*5 = 5
Self-Assessment | Score |
4.2.1-2 | 5 |
4.2.1-3 Holding Academic Ranks
No. | Name of the Lecturer | Academic Ranks |
1 | ผศ.ดร. พูลสุข กิจรัตน์ภร | ผู้ช่วยศาสตราจารย์ |
2 | ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร | ผู้ช่วยศาสตราจารย์ |
3 | รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ | รองศาสตราจารย์ |
มีอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรที่ดำรงตำแหน่งผู้ช่วยศาสตราจารย์ จำนวน 2 คน คือ
ผศ.ดร. พูลสุข กิจรัตน์ภร และ ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร ดำรงตำแหน่งรองศาสตราจารย์จำนวน 1 คน คือ รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ
………..Calculation………..
1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold academic ranks = (3 / 5)*100 = 60
2) Received score = (60 / 60)*5 = 5
Self-Assessment | Score |
4.2.1-3 | 5 |
Evidence
Self-Assessment | Score |
4.2.1-1 | 5 |
4.2.1-2 | 5 |
4.2.1-3 | 5 |
Overall Average Score 4.2.1 | 5 |
4.2.2 Faculty Members Academic Productivity (Weighted Sum of Academic Productivity)
- Instructor Academic Outputs in 2021 Academic Year
No. | Title | Name of the Lecturer | Name of Journal | Index | Weight |
1 | Factors Affecting English Self-Efficacy According to the CEFR of Students at St Theresa International College, Thailand | -Piyada Wattanasan -Vipa Pengsa-ium –Wilailak Tangcharaen -Areenat Kaewwaewnoi -Siriwan Tanyong | Journal of Positive School Psychology, 6(4), 9796 (May. 2022) | SCOPUS | 1 |
2 | The Relationship of Administration in Accordance with Good Governance in Higher Education Institutions and Graduate Competencies in the 21st Century of St Theresa International College | -Vichian Puncreobutr -Suphak Pibool -Swana Pornputtkul –Poonsook kitratporn | Psychology and Education, 58(7), 6843-6853. (Jul. 2021) | SCOPUS | 1 |
3 | The Success in the Quality Culture Development of Thai Higher Education Institutions | -Vichian Puncreobutr -Sarun Wongwai –Wilailak Tangcharaen -Piyada Wattanasan | Psychology and Education, 58(7), 6854-6864 (Jul. 2021) | SCOPUS | 1 |
4 | การพัฒนารูปแบบการดำเนินการชุมชนการเรียนรู้ทางวิชาชีพให้เป็นงานวิจัย (PLC to R) ของครูในสถานศึกษาระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานในภูมิภาคตะวันออก (The Development of Professional Learning Community to Research (PLC to R) The Models for Teacher in Basic Education School in the Thai Eastern Region) | พงศ์เทพ จิระโร Pongthep Jiraro | วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 135-152 RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 135-152 (Jan.-Dec. 2021) | TCI 2 | 0.6 |
5 | การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยการสอนด้วยหนังสือนิทานคุณธรรม The Development of Reading Comprehension Skills for Ggrade-5 students using Moral book Stories. | – ชลธิชา ชุนสอาด Chonticha Chunsaard – พงศ์เทพ จิระโร Pongthep Jiraro | วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 95-102. RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 95-102. (Jan.-Dec. 2021) | TCI 2 | 0.6 |
6 | การศึกษาพฤติกรรมการ บูรณาการเศรษฐกิจพอเพียงมาใช้ในการดำเนินชีวิตในการประกอบวิชาชีพของครู สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต 2 The study of Integration Behavior sufficiency Economy to be used in the Life and Professional Practice of Teachers under the Secondary Educational Service Are Office 2 | – อดิเรก นวลศรี Adirek Nuansri – พงศ์เทพ จิระโร Pongthep Jiraro | วารสาร มจร อุบลปริทรรศน์, 7(2), …. Journal of MCU Ubon Review, 7(2), … (May.-Aug 2022) | TCI 2 | 0.6 |
7 | การพัฒนาระบบพี่เลี้ยงการวิจัยของอาจารย์ในสถาบันอุดมศึกษาในภูมิภาคตะวันออกของไทย Research Mentoring System Development for Faculty Members in Thailand Eastern Region Higher Education Institutions | – พงศ์เทพ จิระโร Pongthep Jiraro -อรรณพ โพธิสุข Annop Pothisuk -อุบล ธนเนศชัยคุปต์ Ubon Dhanesschaiyakupta | วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยนอร์ท กรุงเทพ, 11(1), … Academic Journal of North, 11(1), … (Jan.-Jun. 2022) | TCI 2 | 0.6 |
………..Calculation………..
1.Percentage of weighted sum of academic outputs = (4.2/5)*100 =84 2.Received score = (84 / 40)*5 = 5
Self-Assessment | Score |
4.2.2 | 5 |
Evidence
Self-Assessment | Score |
4.2.1 | 5 |
4.2.2 | 5 |
Overall Average Score 4.2 | 5 |