Quality Standards 4.2 Quality of Instructors

Quality Standards 4.2  Quality of Instructors

Quality Standards 4.2              Quality of Instructors

Quality Standards Type           Outcome

Quality Standards Description:

     Instructors responsible for the curriculum/program of study must manage the curriculum according to the system and mechanism for management and instructor improvement and development to produce empirical results that can be seen from   qualified and quality instructors that are suitable for the curriculum/program and quality academic outputs.

     Quality of instructors responsible for the curriculum/program of study result from well defined recruitment and appointment system, and instructor management and improvement and development system. Therefore directed degree qualification instructors, holding doctoral degree instructors, holding academic ranks instructors, and instructors with good quality academic outputs are in the curriculum/program appropriately.

Assessment criteria

      Curriculum management performance that showed the quality of instructors will be based on:

       Indicator 4.2.1 Instructor Qualifications which are classified into 3 sub-indicators:

                                 4.2.1-1 Directed degree qualification instructors,

                                 4.2.1-2 Holding doctoral degree instructors, and

                                 4.2.1-3 Holding academic ranks instructors.

        Indicator 4.2.2 Instructors Academic Outputs.

4.2.1 Instructor Qualifications

4.2.1 Instructor Qualifications

              4.2.1-1 Curricular/Program of Studies Direct/Related Degree Qualification

              Calculation Formula

              1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who has direct degree qualification = (X / 5)*100 = Y

              2) Received score = (Y / 100)*5

– 100% of instructors responsible curriculum/program of study who has direct degree qualification = 5 mark

               4.2.1-2 Holding Doctoral Degrees

              แปลงค่าร้อยละของอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรที่มีคุณวุฒิปริญญาเอก เป็นคะแนนระหว่าง 0-5 โดยกำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาตรี เท่ากับ ร้อยละ 20 และ กำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาโท เท่ากับ ร้อยละ 60

                   Calculation Formula

                             1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold doctoral degrees = (X / 5)*100 = Y

                             2) Received score = (Y / 20)*5        

– 20% of instructors responsible curriculum/program of study who hold doctoral degrees = 5 mark

                    หมายเหตุ

                   คุณวุฒิปริญญาเอกหมายถึง ระดับคุณวุฒิที่ได้รับปริญญาเอก หรือคุณวุฒิที่เทียบเท่าปริญญาเอก  ตามหลักเกณฑ์การพิจารณาคุณวุฒิของกระทรวงศึกษาธิการ กรณีที่มีการปรับวุฒิการศึกษา ให้นับการปรับวุฒิการศึกษา ภายในปีการศึกษาที่รับการประเมิน

              4.2.1-3 Holding Academic Ranks

              แปลงค่าร้อยละของอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรที่ดำรงตำแหน่งทางวิชาการ เป็นคะแนนระหว่าง 0-5  โดยกำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาตรี เท่ากับ ร้อยละ 60 และ กำหนดให้คะแนนเต็ม 5 สำหรับหลักสูตรระดับปริญญาโท เท่ากับ ร้อยละ 80

              Calculation Formula

              1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold academic ranks  = (X / 5)*100 = Y

              2) Received score = (Y / 60)*5

– 60% of instructors responsible curriculum/program of study who hold academic ranks = 5 mark

4.2.2 Faculty Members Academic Productivity (Weighted Sum of Academic Productivity)

4.2.2 Faculty Members Academic Productivity (Weighted Sum of Academic Productivity)

     Assessment criteria

     Convert percentage of academic outputs  of the instructor responsible for the curriculum to a score between 0-5, with  20 percent or more of academic outputs  equal  score  5 (Bachelor Degree Level) and 40 percent or more of academic outputs  equal  score  5 (Master Degree Level and Graduate Diploma Level) .

     Calculation Formula

     – Bachelor degree level (20% of academic outputs = 5 marks)

1.Percentage of weighted sum of academic outputs = (X/5)*100 = Y

2.Received score = (Y / 20)*5

     – Master degree and Graduate Diploma level (40% of academic outputs = 5 marks)

1.Percentage of weighted sum of academic outputs = (X/5)*100 = Y

2.Received score = (Y / 40)*5 = 5

     Notes

1.Publications and works of instructors will be counted from the date of publication in national or international journals. Not counting from the date of acceptance.

2.Published articles must be in document or electronics full paper format.

3.Research outputs of instructors published in the assessment year are all counted.

4.Published articles can be weighted according to the quality of academic works as indicated in the table below.

Quality Levels of Academic Outputs

Weight Quality Level
0.20 – A full research/academic article published in proceedings of a national conference
0.40 – A full research/academic article published in the proceedings of an international conference.
– Output that was registered as a petty patent
0.60 – A research/academic article that is published in an academic journal listed in Group 2 of the TCI database
0.80 – A research/academic article that is published in an academic journal listed in Group 1 of the TCI database.  
1.00 – A research/academic article published in an international academic journal that is listed in an international database in the Civil Service Commission on Institutions of Higher Education Announcement, or the OHEC Regulations Regarding Criteria to Appraise Journals that Disseminate Academic Output of 2013.
– Output that was registered as a patent
– Academic service to society that has passed assessment for requesting academic rank
– Research granted by a national department/organization
– Discovery of new plant/animal species that has been registered
– Textbook/books or translated books that has passed assessment for requesting academic rank
– Textbook/book translated books that has passed assessment criteria for requesting academic rank, but
has not been used in an academic rank request – A research/academic article that is citeded in a national academic journal listed in Group 1 of the TCI database or in an international journal listed in international database according to the Civil Service Commission on Institutions of Higher Education Announcement.

Operational Result

4.2.1 Instructor Qualifications

4.2.1-1 Curricular/Program of Studies Direct/Related Degree Qualification

No. 1 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.พูลสุข กิจรัตน์ภร

  • Educational backgrounds
DegreeMajorInstitutionYear
Bachelor สังคมศึกษา-ภาษาอังกฤษ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย 2513
Masterการมัธยมศึกษา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย 2516
DoctorCurriculum and InstructionBrigham Young University, U.S.A.2528
  • Academic Works
TitleName of JournalIndexYear
Listening Ability and Initiative and Creative Ideas of Primary 1 Student by Using Story Telling ActivityHuman Resource Management & Organizational Behavior eJournal Vol 8, Issue 13, April 04, 2017 pp 1-5 SSRN2559
Competency to Develop an Instructional Model Which Emphasizes the Abilities in Solving the Problems of the Teachers in the Scholarship Project of the Promotion of Science and Mathematics Talented Teachers (PSMT)Anthropology of Education eJournal Vol 2, Issue 62, May 10, 2017 pp 1-5SSRN2559
Educational Leadership and Managing PM2.5 Dust Crisis in Bangkok, ThailandEnvironmental Anthropology eJournal Vol 4, Issue 21, March 11, 2019 pp 1-5 SSRN2561
Management Ability in Discovery Museum Tourism
Case Study on Pak Phli Museum, the Phuan People, Nakhon Nayok, Thailand
St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 70-79 TCI22563

No. 2 รองศาสตราจารย์วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ

  • Educational backgrounds
DegreeMajorInstitutionYear
Bachelorวิทยาศาสตร์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย2516
MasterElementary EducationBemidji State University, U.S.A.2530
  • Academic Works
Title Name of Journal Index Year
Relationship of Ability in Project Implementation that Applied Sufficiency Economy Philosophy with the Development of High Order Thinking Skill of Graduate Diploma in Teaching Profession of St. Theresa International CollegeAnthropology of Education eJournal Vol 3, Issue 1, January 08, 2018 pp1-6SSRN2560
Physics Problem Solving Ability and Analytical Thinking Ability of Eleventh Grade Students by Applying 7E Learning Cycle Model.Anthropology of Education eJournal Vol 3, Issue 5, January 12, 2018 pp 1-5SSRN2560
The application of STEM in education management for employment (Career Academies) in ThailandSolid State Technology
Volume: 64 Issue: 2 Publication Year: 2021
pp 6268-6275
SCOPUS2563
Factors Affecting English Self-Efficacy According to the CEFR of Students at St Theresa International College, ThailandJournal of Positive School Psychology, 6(4), 9796
(May. 2022)
SCOPUS2564
The Success in the Quality Culture Development of Thai Higher Education InstitutionsPsychology and Education, 58(7), 6854-6864 (Jul. 2021)SCOPUS2564

No. 3 ดร.นงนุช สุวรรณะรุจิ

  • Educational backgrounds
DegreeMajorInstitutionYear
Bachelorการบริหารการศึกษามหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ ประเทศไทย2559
Masterการบริหารการศึกษาจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย2549
Doctorวิทยาศาสตร์วิทยาลัยครูนครราชสีมา ประเทศไทย2526
  • Academic Works
Title Name of Journal Index Year
Developing the Role of Thailand’s Educational Administrators in the 21st Century of Administration ChangesAnthropology of Education eJournal
Vol 3, Issue 26, March 07, 2018 pp 1-6
SSRN2560
The Stem Education Management and the Learning in the 21st Century of Secondary School Students in ThailandChange Management & Organizational Behavior eJournal Vol 9, Issue 7, March 13, 2018 pp 1-3SSRN2560
Correlation between the Management of Necessary Learning Skills in the 21st Century and the Learning Skills of the Secondary School Students in ThailandStakeholder Management & Stakeholder Responsibilities eJournal
Vol 7, Issue 5, March 14, 2018 pp 1-6
SSRN2560
Research and Development of a Research Base Learning Model (RBL) In Teaching Students of the Faculty of Education St. Theresa International CollegeSt. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 194-209TCI22563

No. 4 ผู้ช่วยศาสตราจารย์ นาวาตรี ดร.พงศ์เทพ จิระโร

  • Educational backgrounds
DegreeMajorInstitutionYear
Bachelorศศ.บ. (บริหารการศึกษา)มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช ประเทศไทย2535
Bachelor วท.บ. (สุขศึกษา)วิทยาลัยครูบ้าน สมเด็จเจ้าพระยา ประเทศไทย2534
Bachelor ศศ.บ. (การวัดและประเมินผลการศึกษา)มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช ประเทศไทย2538
Bachelor พย.บ.มหาวิทยาลัยมหิดล ประเทศไทย2542
Master ค.ม. (การวัดและประเมินผลการศึกษา)จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย2539
Doctoralค.ด. (การวัดและประเมินผลการศึกษา)จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย2546
  • Academic Works
Title Name of Journal Index Year
Correlation between Lunch Project Management and the Nutrition Condition of the Primary School Children in Tak Province, ThailandSociology of Education eJournal Vol 2, Issue 4, January 08, 2019 pp 1-4SSRN2561
Correlation between Empowering the Leader of Elderly Community and the Elders’ Quality of Life in Sanunrak Municipality, Pathumthani, ThailandApplied & Practicing Anthropology eJournal Vol 4, Issue 6, January 18, 2019 pp 1-6SSRN2561
Correlation between Channels of Perceiving the Information and the Characteristic of Perception about the PM 2.5 Pollution in Bangkok, ThailandInformation Systems: Behavioral & Social Methods eJournal Vol 11, Issue 15, March 29, 2019 pp 1-5SSRN2561
การพัฒนารูปแบบการดำเนินการชุมชนการเรียนรู้ทางวิชาชีพให้เป็นงานวิจัย (PLC to R) ของครูในสถานศึกษาระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานในภูมิภาคตะวันออก
(The Development of Professional Learning Community to Research (PLC to R) The Models for Teacher in Basic Education School in the Thai Eastern Region)
วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 135-152
RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 135-152 (Jan.-Dec. 2021)
TCI 22564
การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยการสอนด้วยหนังสือนิทานคุณธรรม
The Development of Reading Comprehension Skills for Ggrade-5 students using Moral book Stories.
วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 95-102.
RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 95-102.
(Jan.-Dec. 2021)
TCI 22564
การศึกษาพฤติกรรมการ
บูรณาการเศรษฐกิจพอเพียงมาใช้ในการดำเนินชีวิตในการประกอบวิชาชีพของครู สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต 2
The study of Integration Behavior sufficiency Economy to be used in the Life and Professional Practice of Teachers under the Secondary Educational Service Are Office 2
วารสาร มจร อุบลปริทรรศน์, 7(2), ….
Journal of MCU Ubon Review, 7(2), …
(May.-Aug 2022)
TCI 22564
การพัฒนาระบบพี่เลี้ยงการวิจัยของอาจารย์ในสถาบันอุดมศึกษาในภูมิภาคตะวันออกของไทย
Research Mentoring System Development for Faculty Members in Thailand Eastern Region Higher Education Institutions
วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยนอร์ท กรุงเทพ, 11(1), …
Academic Journal of North, 11(1), …
(Jan.-Jun. 2022)
TCI 22564

No. 5 ดร.รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์

  • Educational backgrounds
DegreeMajorInstitutionYear
Bachelorศศ.บ.(ปรัชญา)วิทยาลัยแสงธรรม2531
Bachelor ศศ.บ.(เทววิทยา)วิทยาลัยแสงธรรม2534
Masterร.ป.ม.(รัฐประศาสนศาสตร์)สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ ประเทศไทย2544
Doctoralกศ.ด.(การบริหารการศึกษา)มหาวิทยาลัยนเรศวร ประเทศไทย2556
  • Academic Works
Title Name of Journal IndexYear
รูปแบบการสร้างสมรรถนะการประเมินของผู้บริหารมหาวิทยาลัยระดับต้น:ประยุกต์ใช้แนวคิดชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพวารสารปัญญาภิวัฒน์ ปีที่ 12 ฉบับที่ 1 มกราคม-เมษายน 2563 หน้า 221-233TCI 12562
การพัฒนารูปแบบการประเมินคุณภาพงานวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียนของนักศึกษาฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู คณะศึกษาศาสตร์ สถาบันการพลศึกษาโดยการวิจัยเชิงปฏิบัติการแบบมีส่วนร่วมวารสารวิชาการ สถาบันการพลศึกษา ปีที่ 11 ฉบับที่ 2 พฤษภาคม-สิงหาคม 2562 หน้า 47-62TCI 22562
การพัฒนามาตรฐานการปฏิบัติงานของครูโรงเรียนขนาดเล็ก สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาวารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 32 ฉบับที่ 112 ตุลาคม-ธันวาคม 2562 หน้า 109-116TCI 22562
การประเมินหลักสูตรพลศึกษาชั้นสูง วิทยาลัยพลศึกษาโดยการบูรณาการโมเดลการประเมินตามบริบทสาธารณรัฐประชาธิปไตยประชาชนลาววารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 32 ฉบับที่ 112 ตุลาคม-ธันวาคม 2562 หน้า 101-108TCI 22562
การพัฒนามาตรฐานการวัดผลของครูประถมศึกษาวารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ ปีที่ 12 ฉบับที่ 1 หน้า 161-174TCI 22562
ปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อการบริหารงานวิชาการของโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาในภาคตะวันออกวารสารชุมชนวิจัย มหาวิทยาลัยราชภัฏนครราชสีมา ปีที่ 14 ฉบับที่ 1 มกราคม-เมษายน 2563TCI 12562
Assessment of the Graduate Diploma in Teaching Profession Curriculum St Theresa International College, Nakhon Nayok , ThailandSt. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.1 January-June 2020 pp 188-210TCI 22562
Three Types of Educational Research: Comparison and ContrastSt. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.1 January-June 2020 pp 231-251TCI 22562
การวิจัยกำกับ ติดตาม และประเมินผล การจัดกิจกรรมพัฒนาวิชาชีพแบบชุมชนแห่งการเรียนรู้ทางวิชาชีพ (PLC) ของเครือข่ายทางการศึกษาที่รับเงินทุนอุดหนุนกิจกรรมพัฒนาวิชาชีพของคุรุสภา : กรณีศึกษาภูมิภาคตะวันออกวารสารศึกษาศาสตร์ มหาวิทยาลัยบูรพา ปีที่ 31 ฉบับที่ 3 กันยายน-ธันวาคม 2563 เลขหน้า 12-26 TCI 22563
Research and Development of a Research Base Learning Model (RBL) In Teaching Students of the Faculty of Education St. Theresa International College St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 194-209TCI 22563
การวิเคราะห์องค์ประกอบเชิงยืนยันทักษะชีวิตของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จังหวัดชลบุรีวารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 33 ฉบับที่ 117 มกราคม-มีนาคม 2564 หน้า 73-79TCI 22563
โมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของปัจจัยที่ส่งผลต่อภาวะหมดไฟในการทำงานของครูวารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 33 ฉบับที่ 117 มกราคม-มีนาคม 2564 หน้า 90-96TCI 22563
ปัจจัยเชิงสาเหตุที่ส่งผลต่อประสิทธิผลในการประกันคุณภาพภายในสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต33วารสารพัฒนาเทคนิค ปีที่ 33 ฉบับที่ 117 มกราคม-มีนาคม 2564 หน้า 103-112TCI 22563
Management Ability in Discovery Museum Tourism Case Study on Pak Phli Museum, the Phuan People, Nakhon Nayok, ThailandSt. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences Vol.6, No.2 July-December 2020 pp 70-79 TCI 22563
Applying The STEM Education To Develop A Curriculum For The Children’s Day CareTeachers Of Early Childhood Education In ThailandSolid State Technology Volume: 63 Issue: 6 Publication Year: 2020 pp 16013-16025SCOPUS2563
Factors Analysis For The Values In The Teaching Profession Of ThailandSolid State Technology Vol. 64 No. 1 (2021) pp 1862 – 1866SCOPUS2563
กลยุทธ์การบริหารการศึกษาหลักสูตรเรียนร่วมอาชีวศึกษา และมัธยมศึกษาตอนปลาย (ทวิศึกษา) ของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดอาชีวศึกษาภาคใต้วารสารมหาจุฬานาครทรรศน์ ปีที่ 8 ฉบับที่ 2 เดือนกุมภาพันธ์ 2564 หน้า 441-452TCI 22563
การศึกษาสมรรถนะด้านการจัดการเรียนการสอนของนักศึกษาครุศาสตร์ศึกษาศาสตร์วารสารดุษฎีบัณฑิตทางสังคมศาสตร์ ปีที่ 10 ฉบับที่ 2 (พฤษภาคม – สิงหาคม 2563) หน้า 393-405TCI 22563
การพัฒนาตัวบ่งชี้องค์การแห่งนวัตกรรมการศึกษาของโรงเรียนมัธยมศึกษาสังกัดสำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐานวารสารวิจัยรำไพพรรณี ปีที่ 14 ฉบับที่ 2 เดือนพฤษภาคม – สิงหาคม 2563หน้า 77-89TCI 22563
The application of STEM in education management for employment (Career Academies) in ThailandSolid State Technology
Volume: 64 Issue: 2 Publication Year: 2021
pp 6268-6275
SCOPUS2563

………..Calculation………..

1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who has direct degree qualification = (5 / 5)*100 = 100

2) Received score = (100 / 100)*5  = 5

Self-AssessmentScore
4.2.1-15

 4.2.1-2 Holding Doctoral Degrees

No.Name of the LecturerDegree
1 ผศ.ดร. พูลสุข กิจรัตน์ภร Curriculum and Instruction
Brigham Young University, U.S.A.
2 ดร.นงนุช สุวรรณะรุจิ กศ.ด. (การบริหารหารศึกษา)
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
3 ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร ค.ด.(การวัดและประเมินผลการศึกษา)
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
4 ดร. รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์ กศ.ด.(การบริหารการศึกษา)
มหาวิทยาลัยนเรศวร

………..Calculation………..

1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold doctoral degrees = (4/ 5)*100 = 80

2) Received score = (80 / 20)*5 = 5

Self-AssessmentScore
4.2.1-25

4.2.1-3 Holding Academic Ranks

No.Name of the LecturerAcademic Ranks
1ผศ.ดร. พูลสุข กิจรัตน์ภรผู้ช่วยศาสตราจารย์
2ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโรผู้ช่วยศาสตราจารย์
3รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญรองศาสตราจารย์

มีอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรที่ดำรงตำแหน่งผู้ช่วยศาสตราจารย์ จำนวน 2 คน คือ 

ผศ.ดร. พูลสุข กิจรัตน์ภร และ  ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร  ดำรงตำแหน่งรองศาสตราจารย์จำนวน 1 คน คือ  รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ

 ………..Calculation………..

1) Percentage of instructors responsible curriculum/program of study who hold academic ranks  = (3 / 5)*100 = 60

2) Received score = (60 / 60)*5 = 5

Self-AssessmentScore
4.2.1-35

Evidence

4.2.1.1ประวัติและผลงานทางวิชาการของ ผศ. ดร. พูลสุข กิจรัตน์กร
4.2.1.2ประวัติและผลงานทางวิชาการของ รศ. วิไลลักษณ์ ตั้งเจริญ
4.2.1.3ประวัติและผลงานทางวิชาการของ ดร. นงนุช สุวรรณะรุจิ
4.2.1.4ประวัติและผลงานทางวิชาการของ ผศ. นาวาตรี ดร. พงศ์เทพ จิระโร
4.2.1.5ประวัติและผลงานทางวิชาการของ ดร. รังสิพล เปลี่ยนพันธุ์
Self-AssessmentScore
4.2.1-15
4.2.1-25
4.2.1-35
Overall Average Score 4.2.15

4.2.2 Faculty Members Academic Productivity (Weighted Sum of Academic Productivity)

  • Instructor Academic Outputs in 2021 Academic Year
No.TitleName of the LecturerName of JournalIndexWeight
1Factors Affecting English Self-Efficacy According to the CEFR of Students at St Theresa International College, Thailand-Piyada Wattanasan
-Vipa Pengsa-ium
Wilailak Tangcharaen
-Areenat Kaewwaewnoi
-Siriwan Tanyong
Journal of Positive School Psychology, 6(4), 9796 (May. 2022) SCOPUS1
2The Relationship of Administration in Accordance with Good Governance in Higher Education Institutions and Graduate Competencies in the 21st Century of St Theresa International College-Vichian Puncreobutr
-Suphak Pibool
-Swana Pornputtkul
Poonsook kitratporn
Psychology and Education, 58(7), 6843-6853.
(Jul. 2021)
SCOPUS1
3The Success in the Quality Culture Development of Thai Higher Education Institutions-Vichian Puncreobutr
-Sarun Wongwai
Wilailak Tangcharaen
-Piyada Wattanasan
Psychology and Education, 58(7), 6854-6864 (Jul. 2021)SCOPUS1
4การพัฒนารูปแบบการดำเนินการชุมชนการเรียนรู้ทางวิชาชีพให้เป็นงานวิจัย (PLC to R) ของครูในสถานศึกษาระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานในภูมิภาคตะวันออก
(The Development of Professional Learning Community to Research (PLC to R) The Models for Teacher in Basic Education School in the Thai Eastern Region)
พงศ์เทพ จิระโร
Pongthep Jiraro
วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 135-152
RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 135-152
(Jan.-Dec. 2021)
TCI 20.6
5การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยการสอนด้วยหนังสือนิทานคุณธรรม
The Development of Reading Comprehension Skills for Ggrade-5 students using Moral book Stories.
– ชลธิชา ชุนสอาด
Chonticha Chunsaard
พงศ์เทพ จิระโร
Pongthep Jiraro

วารสารวิชาการโรงเรียนนายเรือด้านสังคมศาสตร์มนุษยศาสตร์ และศึกษาศาสตร์, 8(1), 95-102.
RTNA Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 8(1), 95-102. (Jan.-Dec. 2021)
TCI 20.6
6การศึกษาพฤติกรรมการ
บูรณาการเศรษฐกิจพอเพียงมาใช้ในการดำเนินชีวิตในการประกอบวิชาชีพของครู สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต 2
The study of Integration Behavior sufficiency Economy to be used in the Life and Professional Practice of Teachers under the Secondary Educational Service Are Office 2
– อดิเรก นวลศรี
Adirek Nuansri
พงศ์เทพ จิระโร
Pongthep Jiraro
วารสาร มจร อุบลปริทรรศน์, 7(2), ….
Journal of MCU Ubon Review, 7(2), …
(May.-Aug 2022)
TCI 20.6
7การพัฒนาระบบพี่เลี้ยงการวิจัยของอาจารย์ในสถาบันอุดมศึกษาในภูมิภาคตะวันออกของไทย
Research Mentoring System Development for Faculty Members in Thailand Eastern Region Higher Education Institutions
– พงศ์เทพ จิระโร
Pongthep Jiraro

-อรรณพ โพธิสุข
Annop Pothisuk
-อุบล ธนเนศชัยคุปต์
Ubon Dhanesschaiyakupta
วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยนอร์ท กรุงเทพ, 11(1), …
Academic Journal of North, 11(1), …
(Jan.-Jun. 2022)
TCI 20.6

………..Calculation………..

1.Percentage of weighted sum of academic outputs = (4.2/5)*100 =84 2.Received score = (84 / 40)*5 = 5

Self-AssessmentScore
4.2.25

Evidence

4.2.2.1 Factors Affecting English Self-Efficacy According to the CEFR of Students at St Theresa International College, Thailand
4.2.2.2 The Relationship of Administration in Accordance with Good Governance in Higher Education Institutions and Graduate Competencies in the 21st Century of St Theresa International College
4.2.2.3 The Success in the Quality Culture Development of Thai Higher Education Institutions
4.2.2.4 การพัฒนารูปแบบการดำเนินการชุมชนการเรียนรู้ทางวิชาชีพให้เป็นงานวิจัย (PLC to R) ของครูในสถานศึกษาระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานในภูมิภาคตะวันออก
(The Development of Professional Learning Community to Research (PLC to R) The Models for Teacher in Basic Education School in the Thai Eastern Region)
4.2.2.5การพัฒนาทักษะการอ่านจับใจความสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 โดยการสอนด้วยหนังสือนิทานคุณธรรม
The Development of Reading Comprehension Skills for Ggrade-5 students using Moral book Stories.
4.2.2.6 การศึกษาพฤติกรรมการบูรณาการเศรษฐกิจพอเพียงมาใช้ในการดำเนินชีวิตในการประกอบวิชาชีพของครู สังกัด สำนักงานเขตพื้นที่มัธยมศึกษา เขต 2
The study of Integration Behavior sufficiency Economy to be used in the Life and Professional Practice of Teachers under the Secondary Educational Service Are Office 2
4.2.2.7 การพัฒนาระบบพี่เลี้ยงการวิจัยของอาจารย์ในสถาบันอุดมศึกษาในภูมิภาคตะวันออกของไทย
Research Mentoring System Development for Faculty Members in Thailand Eastern Region Higher Education Institutions
Self-AssessmentScore
4.2.15
4.2.25
Overall Average Score 4.25

Leave a Reply