Quality Standards 5.1 Curriculum Design and Development
Quality Standards 5.1 Curriculum Design and Development
Quality Standards Type Input
Quality Standards Description:
Although all curricular programs that are offered by educational institutions must be approved by the Office of the Higher Education Commission, and updated every 5 years, administrators must take responsibility for seeing that course contents are up-to-date and keep pace with constantly changing technology. The courses offered – both required and elective – should be managed in a learner-centered manner in order to satisfy student and labor market needs. For graduate programs, the emphasis should be in developing student research skill and self-directed learning
When reporting operations for this indicator, describe processes or show operational results covering at least the following issues:
5.1.1 Curriculum Design and Development in accordance with Context, Innovation and Changing Technology
5.1.2 Stakeholders Participation
5.1.3 Data Utilization from Assessing the Success according to the objectives of the Curriculum to Develop the Curriculum
In evaluating a suitable scoring level, consider the big picture and overall operational results that enable a program to keep up-to-date, and aligned with labor market and national demands.
0 |
– No system – No mechanism – No concept of overseeing, tracking, and improving – No information or evidence |
1 | – A system and mechanisms are in place – System and mechanisms are not put into practice, implemented |
2 | – A system and mechanisms are in place – The system and mechanisms are put into practice, implemented – The process is assessed – There are no improvement/developments integrated into the process |
3 | – A system and mechanisms are in place – The system and mechanisms are put into practice, implemented – The process is assessed – There are improvement/ developments integrated into the process from assessment results |
4 | – A system and mechanisms are in place – The system and mechanisms are put into practice, implemented – The process is assessed – There are improvement/developments integrated into the process from assessment results – There are concrete results from the improvements that can be clearly seen |
5 | – A system and mechanisms are in place – The system and mechanisms are put into practice, implemented – The process is assessed – There are improvement/developments integrated into the process from assessment results – There are concrete results from the improvements that can be clearly seen – There are good practice with support evidence, assessment committee can clearly explain why these are good practice |
Operational Result
5.1.1 Curriculum Design and Development in accordance with Context, Innovation and Changing Technology
5.1.1การออกแบบ การพัฒนาหลักสูตรให้สอดคล้องบริบท นวัตกรรม เทคโนโลยีที่เปลี่ยนแปลง
มีระบบและกลไกในการพัฒนาหลักสูตรโดยมีการวางแผนพัฒนาหลักสูตรด้วยกระบวนการวิจัยประเมินหลักสูตรเพื่อหาข้อมูลทางวิชาการที่สะท้อนคุณภาพของหลักสูตร เรื่อง การวิเคราะห์และประเมินหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิตวิชาชีพครูพุทธศักราช 2561 ของวิทยาลัยนานาชาติเซนต์เทเรซา จังหวัดนครนายก
การดำเนินการ รายงานผลการวิจัยประเมินหลักสูตรเพื่อหาข้อมูลทางวิชาการที่สะท้อนคุณภาพของหลักสูตร เรื่อง การวิเคราะห์และประเมินหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิตวิชาชีพครูพุทธศักราช 2561 ของวิทยาลัยนานาชาติเซนต์เทเรซา จังหวัดนครนายก
การกำกับติดตามเป็นการประเมินหลักสูตรทุกปีการศึกษาอย่างต่อเนื่องผลการประเมินบางส่วนสามารถปรับแก้ได้ปีต่อปี เช่น กระบวนการรับ กระบวนการคัดเลือก การปรับกระบวนการจัดการเรียนรู้ให้สอดคล้องกับ สถานการณ์ COVID-19 การพัฒนากระบวนการสอน ออนไลน์ โดยดำเนินการเป็นแบบวิจัยสถาบัน ทุกๆปีการศึกษา
การปรับปรุงหลักสูตร เป็นการนำผลการประเมินมาปรับปรุงหลักสูตรและการกำหนดเนื้อหาสาระให้มีความสอดคล้องกับบริบท นวัตกรรม และเทคโนโลยีที่ทันสมัย ผู้มีส่วนได้ส่วนเสียมีส่วนร่วมในการแสดงความคิดเห็นต่อหลักสูตร อย่างอิสระทั่วถึง ในการปรับปรุงในครั้งต่อไปดำเนินการในปีการศึกษา 2565 จะเป็นการนำผลประเมินมาปรับปรุงต่อไป
5.1.2 Stakeholders Participation
5.1.2การให้ผู้มีส่วนได้ส่วนเสียร่วมพัฒนาหลักสูตร
มีระบบและกลไกในการพัฒนาหลักสูตรโดยมีการวางแผนให้ผู้มีส่วนได้ส่วนเสียมีส่วนร่วมในการประเมินหลักสูตรด้วยกระบวนการวิจัยประเมินหลักสูตรเพื่อหาข้อมูลทางวิชาการที่สะท้อนคุณภาพของหลักสูตร เรื่อง การวิเคราะห์และประเมินหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิตวิชาชีพครูพุทธศักราช 2561 ของวิทยาลัยนานาชาติเซนต์เทเรซา จังหวัดนครนายก
การดำเนินการ รายงานผลการวิจัยประเมินหลักสูตรเพื่อหาข้อมูลทางวิชาการที่สะท้อนคุณภาพของหลักสูตร
การกำกับติดตามเป็นการประเมินหลักสูตรทุกปีการศึกษาอย่างต่อเนื่องผลการประเมินบางส่วนสามารถปรับแก้ได้ปีต่อปี
การปรับปรุงหลักสูตร เป็นการนำผลการประเมินมาปรับปรุงหลักสูตรและการกำหนดเนื้อหาสาระให้มีความสอดคล้องกับบริบท นวัตกรรม และเทคโนโลยีที่ทันสมัย ผู้มีส่วนได้ส่วนเสียมีส่วนร่วมในการแสดงความคิดเห็นต่อหลักสูตร อย่างอิสระทั่วถึง ในการปรับปรุงในครั้งต่อไปดำเนินการในปีการศึกษา 2565 จะเป็นการนำผลประเมินมาปรับปรุงต่อไป
5.1.3 Data Utilization from Assessing the Success according to the objectives of the Curriculum to Develop the Curriculum
5.1.3การใช้ข้อมูลที่ได้จากการประเมินความสำเร็จตามวัตถุประสงค์ของหลักสูตรไปพัฒนาหลักสูตร
มีระบบและกลไกในการพัฒนาหลักสูตรโดยมีการวางแผนพัฒนาหลักสูตรด้วยกระบวนการวิจัยประเมินหลักสูตรเพื่อหาข้อมูลทางวิชาการที่สะท้อนคุณภาพของหลักสูตร เรื่อง การวิเคราะห์และประเมินหลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิตวิชาชีพครูพุทธศักราช 2561 ของวิทยาลัยนานาชาติเซนต์เทเรซา จังหวัดนครนายก
การดำเนินการ รายงานผลการวิจัยประเมินหลักสูตรเพื่อหาข้อมูลทางวิชาการที่สะท้อนคุณภาพของหลักสูตร โดยจะดำเนินการต่อเนื่องนำไปพัฒนาหลักสูตรให้เสร็จสิ้นในปี2565
การกำกับติดตามเป็นการประเมินหลักสูตรทุกปีการศึกษาอย่างต่อเนื่องผลการประเมินบางส่วนสามารถปรับแก้ได้ปีต่อปี
การปรับปรุงหลักสูตร เป็นการนำผลการประเมินมาปรับปรุงหลักสูตรและการกำหนดเนื้อหาสาระให้มีความสอดคล้องกับบริบท นวัตกรรม และเทคโนโลยีที่ทันสมัย ผู้มีส่วนได้ส่วนเสียมีส่วนร่วมในการแสดงความคิดเห็นต่อหลักสูตร อย่างอิสระทั่วถึง ในการปรับปรุงในครั้งต่อไปดำเนินการในปีการศึกษา 2565 จะเป็นการนำผลประเมินมาปรับปรุงต่อไป
Evidence
5.1.1.1 | System and Mechanism |
5.1.1.2 | TQF 2 |
Self-Assessment | Score |
5.1 | 4 |