Quality Standards 5.4 Curriculum achievement
Quality Standards 5.4 Curriculum achievement
Quality Standards Type Process
Quality Standards Description:
The results of curricular operations means the percentage of operational indicators in the Thai Qualifications Framework for Higher Education; listed in the curriculum document (TQF 2), Section 7, Item 7, which are fulfilled each academic year. The full-time program instructors report the annual operational results in the form of a curricular performance report (TQF 7).
The percentage of annual indicators achieved is less than 80% | which receives a score of 0.00 |
The percentage of annual indicators achieved is 80% | which receives a score of 3.50 |
The percentage of annual indicators achieved is between 80.01-89.99% | which receives a score of 4.00 |
The percentage of annual indicators achieved is between 90.00-94.99% | which receives a score of 4.50 |
The percentage of annual indicators achieved is between 95.00-99.99% | which receives a score of 4.75 |
The percentage of annual indicators achieved is 100% | which receives a score of 5.00 |
Operational Result
No. |
Key Performance Indicators |
Followed Criteria |
Not Followed Criteria |
Operational Results |
ID Evidence |
1. |
At least 80 percent of regular faculty members attend meetings to plan, monitor and review the operation of the program of studies. |
Yes |
|
อาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตรทั้ง 5 คนมีส่วนร่วมในการประชุม ทั้ง 7 ครั้ง คิดเป็นร้อยละ 100 |
5.4.1.1
|
2. |
Curricular details follow from TQF 2 and confirm to the Thai Qualification Framework for Higher Education or competencies in the field of study (If applicable) |
Yes |
|
หลักสูตรมีรายละเอียดของหลักสูตร (มคอ.2) ที่ได้รับความเห็นชอบจาก สกอ |
5.4.2.1 |
3. |
The details of every course and field experience (if applicable) follow form TQF 3 and TQF 4 and are available no later than the start of each semester. |
Yes |
|
หลักสูตรมีรายละเอียดของรายวิชาทุกวิชา ตามแบบ มคอ.3 และ มคอ.4ก่อนเปิดสอนในแต่ละภาคการศึกษา |
5.4.3.1 |
4. |
The performance reports of all courses and field experience (if applicable) are submitted, using forms TQF 5 and TQF 6, within 30 days after the end of each semester in which they were offered. |
Yes |
|
หลักสูตรมีรายงานผลการดำเนินงานของรายวิชาทุกวิชา ตามแบบ มคอ.5 และ มคอ.6 ภายใน 30 วันหลังสิ้นสุดภาคการศึกษา |
5.4.4.1 |
5. |
The performance report of the program is finished, using form TQF.07, within 60 days after the end of each academic year. |
Yes |
|
หลักสูตรได้จัดทำผลการดำเนินการหลักสูตร ตามแบบ มคอ.7 ภายใน 60 วันหลังสิ้นสุดปีการศึกษา |
5.4.5.1 |
6. |
Student achievements are verified based on the learning outcome standards specified in forms TQF.03 and TQF.04 (if applicable) for at least 25 percent of the courses taught in each academic year. |
Yes |
|
หลักสูตรมีการแต่งตั้งกรรมการทวนสอบผลสัมฤทธิ์ของนักศึกษา และจำนวน 4 ท่าน และมอบหมายให้ประธานหลักสูตรอาชีวอนามัยและความปลอดภัยเป็นเลขานุการ โดยประธานหลักสูตรนำเสนอจำนวนรายวิชาที่มีการเรียนในการสอนในปี 2564 (จำนวน 6 รายวิชา) โดยเลือก 3 รายวิชา ซึ่งคิดเป็นร้อยละ 50 ของจำนวนรายวิชาทั้งหมดที่เปิดสอนในปีการศึกษา 2564 เพื่อทำการทวนสอบโดยคณะกรรมการผลการทวนสอบพบว่าทั้ง 3 รายวิชามีความสอดคล้องกับมาตรฐานผลการเรียนรู้ของนักศึกษา |
5.4.6.1 |
7. |
The instructional methods, teaching strategies, or learning outcome evaluation is developed or improved based on the performance assessment report (TQF.07) of the previous year. |
Yes |
|
หลักสูตรมีการปรับปรุงวิธีการสอนและการประเมินผลการเรียนรู้ และมีการปรับปรุงวิธีการสอน ตามบันทึกในรายงานการประชุมคณาจารย์ |
5.4.7.1
|
8. |
All new faculty members (if any) receive orientation or advice regarding instructional management. |
Yes |
|
ในปี 2564 มีอาจารย์ใหม่ 1 ท่าน |
5.4.8.1 |
9. |
All faculty members responsible for the curriculum receive training in academic and/or professional development at least once a year. |
Yes |
|
อาจารย์ทุกคนได้รับการพัฒนาด้านวิชาการหรือวิชาชีพ 6 ครั้งในปีการศึกษา 2564 และมีจำนวนชั่วโมงเข้ารับการอบรม 28 ชั่วโมง |
5.4.9.1 |
10. |
The percentage of academic supporting staff (if applicable) who receive academic and/or professional development every year is not less than 50%. |
N/A |
|
ไม่มีบุคลากรสายสนับสนุนเฉพาะของหลักสูตร |
– |
11. |
The average satisfaction level of senior students or new graduates towards the quality of the study program is not less than 3.5 out of 5.0. |
Yes |
|
ระดับความพึงพอใจของนักศึกษาปีสุดท้าย/บัณฑิตใหม่ที่มีต่อคุณภาพหลักสูตรเฉลี่ยเท่ากับ 4.49 จากคะแนนเต็ม 5 |
5.4.11.1 |
12. |
The average satisfaction level of employers towards new graduates is not less than 3.5 out of 5.0. |
Yes |
|
ระดับความพึงพอใจของผู้ใช้บัณฑิตที่มีต่อบัณฑิตใหม่เฉลี่ยเท่ากับ 4.51 จากคะแนนเต็ม 5 |
5.4.12.1 |
Total indicators for each year |
11 |
||||
Number of indicators with Passing Scores, Only Indicators 1-5 |
5 |
||||
Percentage of Indicators 1-5 |
100 |
||||
Number of Indicators with Passing Scores |
11 |
Evidence
5.4.1.1 | บันทึกรายงานการประชุมการดำเนินงานของหลักสูตร จำนวน 7 ครั้งในปีการศึกษา 2564 |
5.4.2.1 | เอกสารหลักสูตร ประกาศนียบัตรบัณฑิตวิชาชีพครู (มคอ.2) ที่ได้รับการรับรองจาก สกอ. |
5.4.3.1 | เอกสาร มคอ.3 และ มคอ.4 ทุกรายวิชาของภาคการศึกษา 1/2564 และ 2/2564 |
5.4.4.1 | เอกสาร มคอ.5และ มคอ.6 ทุกรายวิชาของภาคการศึกษา 1/2564 และ 2/2564 |
5.4.5.1 | รายงานผลการดำเนินงานของหลักสูตร (มคอ.7) หลักสูตรประกาศนียบัตรบัณฑิตวิชาชีพครู |
5.4.6.1 | มีการทวนสอบผลสัมฤทธิ์ของนักศึกษาตามมาตรฐานผลการเรียนรู้ ปีการศึกษา 2564จำนวน 3 รายวิชา |
5.4.7.1 | -บันทึกรายงานการประชุม หลักสูตร 7 ครั้ง ปี 2564 -บันทึกรายงานการประชุม online จำนวน 5 ครั้ง |
5.4.8.1 | อาจารย์ได้รับการปฐมนิเทศและคำแนะนำด้านการจัดการเรียนการสอน ในวันรายงานตัว |
5.4.9.1 | อาจารย์ประจำหลักสูตรทุกคนเข้ารับการอบรมพัฒนาด้านวิชาการและวิชาชีพ 28 ชั่วโมงดังนี้ อบรมทำงานวิจัยระดับเบื้องต้น ที่ St Theresa International College วันที่ 21 พฤศจิกายน 2564 13.00 – 17.00 น. (4 ชั่วโมง) อบรมทำงานวิจัยระดับผู้มีประสบการณ์ทำงานวิจัย ที่ St Theresa International College วันที่ 26 พฤศจิกายน 2564 13.00 – 17.00 น. (4 ชั่วโมง) อบรมการใช้งาน โปรแกรม STIC QA online ที่ St Theresa International College วันที่ 6 กุมภาพันธ์ 2564 13.00 – 17.00 น. (4 ชั่วโมง) อบรมการใช้งาน โปรแกรม Moodle ที่ St Theresa International College วันที่ 6 มีนาคม 2564 13.00 – 17.00 น. (4 ชั่วโมง) อบรมการใช้งาน โปรแกรม Google Classroom ที่ St Theresa International College วันที่ 24 มีนาคม 2563 09.00 – 17.00 น. (8 ชั่วโมง) อบรมการใช้งาน โปรแกรม Google Meet ที่ St Theresa International College วันที่ 25 มีนาคม 2563 09.00 – 17.00 น. (4 ชั่วโมง) |
5.4.10.1 | – |
5.4.11.1 | รายงานผลความพึงพอใจของนักศึกษาปีสุดท้าย/บัณฑิตใหม่ที่มีต่อคุณภาพหลักสูตร |
5.4.12.1 | รายงานผลความพึงพอใจของผู้ใช้บัณฑิตที่มีต่อบัณฑิตใหม่ (1) ผลลัพธ์การเรียนรู้ 6 ด้าน (2) ผลลัพธ์ของผู้เรียน 3 ด้าน (3) ความรู้ความสามารถด้านภาษาอังกฤษและทักษะศตวรรษ 21 |
Self-Assessment | Score |
5.4 | 5 |