Educational Quality Standard at the Institution Level

มาตรฐานคุณภาพการศึกษา ระดับสถาบัน (Educational Quality Standard at the Institution Level)

องค์ประกอบคุณภาพ (Quality Components)

          องค์ประกอบคุณภาพระดับสถาบัน ประกอบด้วย 9 องค์ประกอบคุณภาพ ตัวชี้วัดแต่ละองค์ประกอบมีความสอดคล้องกับ
1) มาตรฐานการดำเนินการตามเกณฑ์ EdPEx 2563-2566 ซึ่งแปลและเผยแพร่โดย สป.อว.
(หมายเหตุ เกณฑ์ EdPEx มี 7 หมวด 17 หัวข้อ 
กรุณาอ่านคำอธิบายเกณฑ์ดังกล่าว จากไฟล์ pdf ในกรอบภาพด้านล่าง เพื่อจะสามารถเข้าใจคำถามที่นำมาใช้เป็นรายการหรือข้อในการประเมินระดับคุณภาพ ตามมาตรฐานคุณภาพ STIC-QA ระดับคณะและสถาบัน)

2) ประกาศคณะกรรมการมาตรฐานการอุดมศึกษาเรื่องเกณฑ์มาตรฐานหลักสูตร   และ
3) กฎกระทรวงที่เกี่ยวกับมาตรฐานคุณภาพการศึกษา รายละเอียด ดังตารางที่ 5

          The Institution Level quality components is comprised of  8 components, and each indicator is aligned with 1) the Ministry of Higher Education, Science, Research, and Innovation Ministerial Regulations on Curriculum/Program Standard Criteria 2022 (2565), 2) Performance Criteria of  Education Criteria for Performance Excellence (EdPEx) 2020 – 2023 (2563-2566), and the Ministry of Higher Education, Science, Research, and Innovation Ministerial Regulations on Educational Quality Standard 2022 (2565) as indicated in table 5.

องค์ประกอบคุณภาพการศึกษา ระดับสถาบัน (The Institution Level Quality Components)

          สถาบันต้องดำเนินการทั้ง 8 องค์ประกอบ

          โดยเงื่อนไขในการดำเนินการตามตัวบ่งชี้คุณภาพทุกองค์ประกอบ ต้องสอดคล้องกับบริบทของสถาบัน(โครงร่างองค์กร ที่ประกอบด้วย ลักษณะองค์กร และสถานการณ์ของสถาบัน)ด้วย

          All 8 institution-level quality components must be implemented in compliance with the institutional context and environment (The institutional structure is comprised of organizational characteristics and situations or status).

คำอธิบายเกณฑ์รายหัวข้อ-ฉบับปี-2563-2566