ข้อมูลพื้นฐาน (CDS)

ข้อมูลพื้นฐาน (Common Data Set

1.ข้อมูลหลักสูตร

หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต  สาขาวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารทางธุรกิจ  (หลักสูตรนานาชาติ/หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2562) มีอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร เดิมคือ

  1. รศ. ดร. บุญเรือง ชื่นสุวิมล
  2. Dr.Saikat Banerjee
  3. Dr. Arellado Ma Arlen Forro
  4. Dr.Mark Anthony Cenas Pa-Alisbo
  5. Dr. Philip Amos

มีการเปลี่ยนแปลงในหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารทางธุรกิจ (หลักสูตรนานาชาติ/หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2562) หลังการอนุมัติใน CHE-CO แล้ว ดังนี้

  1. รศ. ดร. บุญเรือง ชื่นสุวิมล
  2. ผศ.ดร.อุบล ธเนศชัยคุปต์
  3. Dr. Arellado Ma Arlen Forro
  4. Dr.Mark Anthony Cenas Pa-Alisbo
  5. Dr. Philip Amos

ตัวอย่างเช่น เปลี่ยนอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร, เปลี่ยนอาจารย์ประจำหลักสูตร, ปรับเปลี่ยนโครงสร้าง, ปรับเปลี่ยนรายวิชา, ปรับเปลี่ยนหน่วยกิต

2.จำนวนนักศึกษา

ตารางแสดงจำนวนนักศึกษา

ปีการศึกษา 2563 2564 2565
สาขาวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารทางธุรกิจ 114 91 63

3. ข้อมูลอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร

No 1. รศ.ดร.บุญเรือง ชื่นสุวิมล

วุฒิการศึกษา

Degree Major Institution Year
Bachelor Linguistics and French Macquarie University, Australia 2520
Master Applied Linguistics National University of Singapore, Singapore 2523
Doctoral ภาษาศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ประเทศไทย 2536

 

ผลงานที่ตีพิมพ์เผยแพร่ (ในรอบ 5 ปีย้อนหลัง)

No. Title Name of the Lecturer Name of Journal Index Weight
1 Applying the Audiolingual Method to Teach Basic Spoken English to Informal Workers Boonruang Chunsuvimol

Paweenai Boonpok

Pimchanok Charoenpani

Anthropology of Education eJournal, 4(39), 1-9.

(Jun. 2019)

SSRN 1.00
2 The Applied Model of Creating the Youth’s Gratitude: Case Study of the Phuan People at Pak-Phli District, Nakhon Nayok Province, Thailand Vichian Puncreobutr*

Boonruang Chunsuvimol

Samrong Koonawoot

Kingkeaw Sangpaew

Arunwaratchaya Bayolsineesayom

Psychology and education, 58(3), 4251-4256.

  (Mar. 2021)

SCOPUS

Q4

1.00
3 Model of Day-Care Service Center for The Elders in Thailand Vichian Puncreobutr*

Boonruang Chunsuvimol

Vipa Pengsaium

Jitrapun Pusapukdepob

Solid State Technology, 64(2), 6258-6262.

(Apr. 2021)

SCOPUS

Q4

1.00
4 Model of The Elderly Care Platform in Thailand Vichian Puncreobutr*

Boonruang Chunsuvimol

Vipa Pengsa-ium

Prachuab Trinikorn

Solid State Technology, 64(2), 6263-6267.

(Apr. 2021)

SCOPUS

Q4

1.00
5 Attitude, Motivation, and Learning Behaviour of English Learning of Junior High School, Muslim Thai Students of a School in Bangkok Boonruang Chunsuvimol*

Pongthep Jiraro

Sajee Jiraro

Sarinee Sarowat

St. Theresa Journal of Humanities and Social Sciences, 7(1), 81-90. TCI2 0.60
6 Eliminating Anxiety In Using English For Business

Communication Among The First Year Students Of St

Theresa International College

Ampon Dhamacharoen

Boonruang Chunsuvimol

Webology,17(4),291-297 SCOPUS

Q4

1.00
7 A MODEL OF HEALTH CARE SERVICE ARRANGEMENT IN A MEDIUM-SIZED

HOTEL TO HOSPITEL

Siriwan Tanyong

Kingkeaw Sangpaew

Wanwisa Nonpanya

Boonruang Chunsuvimol

Jitrapun Pusapukdepop

OECONOMIA

COPERNICANA,13(2),1122-1131

 (2021)

SCOPUS

Q1

1.00
8 Business English Internship in Thailand: A Case Study of St Theresa International College Students Boonruang Chunsuvimol

Ma. Arlen Forro Arellado

Ampon Dhamacharoen

Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(9), 524-533

(Aug 2022)

ScopusQ4 1.00

 

No 2. ผศ.ดร.อุบล ธเนศชัยคุปต์

วุฒิการศึกษา

Degree Major Institution Year
Bachelor English มหาวิทยาลัยศิลปากร ประเทศไทย 2523
Master TESOL มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ ประเทศไทย 2530
Diploma TESOL University of California Irvine, U.S.A. 2540
Doctoral Applied Linguistics in Foreign

Language Education

University of Pittsburgh, U.S.A. 2546

 

ผลงานที่ตีพิมพ์เผยแพร่ (ในรอบ 5 ปีย้อนหลัง)

No. Title Name of the Lecturer Name of Journal Index Weight
1 The Correlation Between Playground Management and the Safety in the Primary School, Pathumthani Province, Thailand. Panida Klosawasdi

Suttipat Sirirat

Payap Sarinonpinig

Ubon Dhanesschaiyakupta

Educational organization eJournal, 2(3), 1-10.

(Jan. 2019)

SSRN 1.00
2 The Correlation Between Lunch Project Management and the Nutrition Condition of the Primary School Children in Tak Province, Thailand. Panida Klosawasdi

Rangsiphon Plianphan

Ubon Dhanesschaiyakupta

Supawan Manosoontorn

Sociology of Educational  eJournal, 2(4), 1-11.

(Jan. 2019)

SSRN 1.00
3 Correlation between Empowering the Leader of Elderly Community and the Elders’ Quality of Life in Sanunrak Municipality, Pathumthani, Thailand Panida Klosawasdi

Rangsiphon Plianphan

Ubon Dhanesschaiyakupta 

Supawan Manosoontorn

Applied & Practicing Anthropology eJournal, 4(6), 1-10.

(Jan. 2019)

SSRN 1.00
4 The Design of Real Estage Housing Project in Bangkok and the Metropolitan, Thailand for the Year 2021. Vichian Puncreobutr

Prachuab Trinokorn

Ubon Dhanesschaiyakupta

Jitrapun Pusapukdepob Mark Anthony Cenas Pa-Alisbo

i-manager’s Journal on Management, 15(1), 19-25

 

 

 

(Jun.-Aug. 2020)

ERIC 1.00
5 Research Mentoring System Development for Faculty Members in Thailand

Eastern Region Higher Education Institutions

Pongthep Jiraro

Annop Pothisuk

Ubon Thanetchaiyakup

วารสารวิชาการ มหาวิทยาลัยนอร์ทกรุงเทพ,11(1),112-122 TCI2 0.60
6 Factors of Thai Graduates’ Competencies Influencing Thailand’s Capability to Become a Medical Hub Ubon Dhanesschaiyakupta Arunwaratchaya Bayolsineesayom

Vipa Pengsa-ium

Jitrapun Pusapukdepob Ampon Dhamacharoen

Journal of Higher Education Theory and Practice,22(9), 534-545

(2022)

Scopus

Q4

1.00

 

No 3. Dr.Arellado Ma Arlen Forro

วุฒิการศึกษา

Degree Major Institution Year
Bachelor English West Visayas State University,Philippines 2523
Master English West Visayas State University,Philippines 2538
Master Special Education West Visayas State University,Philippines 2546
Doctoral Psychology and Guidance West Visayas State University,Philippines 2548

ผลงานที่ตีพิมพ์เผยแพร่ (ในรอบ 5 ปีย้อนหลัง)

 

No. Title Name of the Lecturer Name of Journal Index Weight
1 The Correlation between the Using of English Language for Business Communication and Applying in e-Commerce of the Students in Thailand Payom Wongsansri Arellado Ma Arlen Forro

Philip Amos

Bangsan Grace Calugan

eBusiness & eCommerce eJournal, 10(37), 1-10. SSRN 1.00
2 Components of development of English communicative proficiency of Thai people Arellado Ma Arlen Forro1

Philip Amos

International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE),19(1),128-132

(2019)

Scopus

Q3

1.00
3 The Competencies Of Business English For Communications

Graduates According To The Requirements By Companies In

The Bangkok Metropolitan Region, Thailand

Arellado Ma Arlen Forro Ilkogretim Online – Elementary Education Online,19(4),8162-8173 Scopus

Q3

1.00
4 Business English Internship in Thailand: A Case Study of St Theresa International College Students Boonruang Chunsuvimol

Ma. Arlen Forro Arellado

Ampon Dhamacharoen

Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(9), 524-533

(Aug 2022

Scopus Q4 1.00

 

No 4. Dr. Anthony Cenas Pa-Alisbo

วุฒิการศึกษา

Degree Major Institution Year
Bachelor Elementary Education Notre Dame University,Philippines 2553
Master Educational Administration Notre Dame University,Philippines 2557
Doctoral Education Management Notre Dame University,Philippines 2559

ผลงานที่ตีพิมพ์เผยแพร่ (ในรอบ 5 ปีย้อนหลัง)

No. Title Name of the Lecturer Name of Journal Index Weight
1 Factor Influencing the Adoption and Integration of ICT in Teaching among Foreign Teachers in Thailand Doctor Telesita Rubang

Allanic Omega Rose

Mark Anthony Pa-alisbo

i-manager’s Journal of Education Technology, 16(1), 33-50.

(Apr.-Jun.2019)

ERIC 1.00
2 The 21st-Century Professional Leadership Standards of Secondary School Administrators in Nakhon Nayok, Thailand Halima M. Iskak

Mark Anthony C. Pa-alisbo

Journal of Education and Learning, 8(5), 175-178.

(Published: Sep. 2019)

ERIC 1.00
3 An Assessment of the Managerial Skills and Professional Development Needs of Private Catholic Secondary School Administrators in Bangkok, Thailand. Samera Batao Ibay

Mark Anthony Cenas Pa-alisbo*

World Journal of Education, 10(1), 149-163.

(Published: Feb. 2020)

ERIC 1.00
4 The Design of Real Estate Housing Project in Bangkok and the Metropolitan, Thailand for the Year 2021 Vichian Puncreobutr

Prachuab Trinokorn

Ubon Dhanesschaiyakupta

Jitrapun Pusapukdepob

Mark Anthony Cenas Pa-Alisbo

i-Manager’s Journal on Management, 15(1), 19-26.

 

 

(Jun.-Aug. 2020)

ERIC 1.00
5 A Study of the Implementation of English Program Policy in

Secondary Schools under the Secondary Educational Service

Area Office 7

Bhuson Tran

Mark Anthony Cenas Pa-alisbo

The Asian Institute of Research, 4(2), 180-191.

 

(Apr. 2021)

ERIC 1.00
6 Developing Data-Driven Administrative Policy for

International Montessori Center, Thailand

Arisara Ali

Mark Anthony C. Pa-alisbo

The Asian Institute of Research, 4(2), 8-25.

 (Apr. 2021)

ERIC  1.00

 

No 5. Dr.Philip Amos

วุฒิการศึกษา

Degree Major Institution Year
Bachelor English Education Mahatma Gandhi University, India 2554
Master Philosophy and Religion Madurai Kamaraj University, India 2556
Doctoral Biblical Studies University of Jerusalem, Israel 2562

ผลงานที่ตีพิมพ์เผยแพร่ (ในรอบ 5 ปีย้อนหลัง)

 

No. Title Name of the Lecturer Name of Journal Index Weight
1 The Correlation between the Using of English Language for Business Communication and Applying in e-Commerce of the Students in Thailand Payom Wongsansri

Arellado Ma Arlen Forro

Philip Amos

Bangsan Grace Calugan

eBusiness & eCommerce eJournal, 10(37), 1-10.

 

 

 

(Oct. 2018)

SSRN 1.00
2 The Design of High-rise Buildings in Smart Cities of Thailand Dr. Vichian Puncreobutr

Dr. Jitrapun Pusapukdepop

Vipa Pengsa-ium

Wongduean Chanragsa

Philip Amos

International political economy: Investment & Finnance eJournal, 7(79), 1-8.

 

(May. 2019)

SSRN 1.00
3 Components of development of English communicative proficiency of Thai people Arellado Ma Arlen Forro

Philip Amos

International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE),9(1),128-132 Scopus

Q4

1.00
4 Effectiveness of the project-based learning in developing English communicative proficiency of Thai first year students in the quality assurance network of private international Philip Amos

Dario Abdullah Mando

Md Abdus Salam Buncha Panacharoensawad

Journal of Higher Education Theory and Practice,22(9), 513-523

(Aug 2022)

Scopus Q4 1.00

 

4. ข้อมูลอาจารย์ประจำหลักสูตร

อาจารย์ประจำหลักสูตรเป็นอาจารย์ชุดเดียวกับอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร

5. อาจารย์ผู้สอน

5.1 อาจารย์ประจำ

อาจารย์ผู้สอนเป็นอาจารย์ชุดเดียวกับอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร

5.2 อาจารย์พิเศษ

ไม่มีอาจารย์พิเศษ

6. ผลงานทางวิชาการ (ปีการศึกษา 2565)

ตารางแสดงข้อมูลผลงานทางวิชาการที่ได้รับการตีพิมพ์ ประจำปีการศึกษา 2565

 

No. Title Name of the Lecturer Name of Journal Index Weight
1 Business English Internship in Thailand: A Case Study of St Theresa International College Students Boonruang Chunsuvimol

Ma. Arlen Forro Arellado

Ampon Dhamacharoen

Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(9), 524-533

(Aug 2022)

ScopusQ4 1.00
2 Effectiveness of the project-based learning in developing English communicative proficiency of Thai first year students in the quality assurance network of private international higher education institutions Philip Amos

Dario Abdullah Mando

Md Abdus Salam Buncha Panacharoensawad

Journal of Higher Education Theory and Practice,22(9), 513-523

(Aug 2022)

ScopusQ4 1.00
3 Business English Internship in Thailand: A Case Study of St Theresa International College Students Boonruang Chunsuvimol

Ma. Arlen Forro Arellado

Ampon Dhamacharoen

Journal of Higher Education Theory and Practice, 22(9), 524-533

(Aug 2022)

Scopus Q4 1.00
4 Factors of Thai Graduates’ Competencies Influencing Thailand’s Capability to Become a Medical Hub Ubon Dhanesschaiyakupta Arunwaratchaya Bayolsineesayom Journal of Higher Education Theory and Practice,22(9), 534-545

(2022)

Scopus

Q4

1.00

 

7. ภาวะการมีงานทำ

ตารางแสดงการได้งานทำหรือประกอบอาชีพภายใน 1 ปี (หลักสูตรระดับปริญญาตรี)

รายการ จำนวน
1. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีทั้งหมด 23
2. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่ตอบแบบสำรวจเรื่องการมีงานทำภายใน 1 ปี หลังสำเร็จการศึกษา 23
3. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่ได้งานทำหลังสำเร็จการศึกษา (ไม่นับรวมผู้ที่ประกอบอาชีพอิสระ) 20
4. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่ประกอบอาชีพอิสระ 2
5. จำนวนผู้สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรีที่มีงานทำก่อนเข้าศึกษา
6. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่ศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษา
7. เงินเดือนหรือรายได้ต่อเดือน ของผู้สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรีที่ได้งานทำหรือประกอบอาชีพอิสระ (ค่าเฉลี่ย) 21,195
8. ผลการประเมินจากความพึงพอใจของนายจ้างที่มีต่อผู้สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรีตามกรอบ TQF เฉลี่ย (คะแนนเต็ม 5) 4.69
9. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่มีกิจการของตนเองที่มีรายได้ประจำอยู่แล้ว
10. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่อุปสมบท 1
11. จำนวนบัณฑิตระดับปริญญาตรีที่เกณฑ์ทหาร

Leave a Reply